رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: طی 6 ماهه نخست امسال 160 هزار تن گوشت قرمز در اردبیل تولید شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ عدیل سروی صبح امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که با حضور وزیر نیرو برگزار شد، اظهار کرد: اردبیل در تولید مواد گوشتی اعم از گوشت سفید، قرمز، شیر و لبنیات نیز پیش‌رو است بطوری که در شش ماهه اول سال جاری 140 هزار تن شیر ، 160 هزار تن گوشت قرمز تولید کرده‌ایم و علاوه بر آن علیرغم اجرای طرح کنترل بازار 70 هزار جوجه‌ریزی را نیز اجرایی کردیم.

وی به تولید 8 هزار و 500 تن ماهی اشاره کرد و گفت: این ارقام رقم‌های قابل توجهی در تولیدات کشاورزی است.

سروی همچنین احداث شبکه‌های آبی و زه‌کشی را نیز یادآور شد و گفت: ساماندهی پروژه‌های آبی در بخش کشاروزی در دستور کار است که 22 هزار و 500 هکتار آب‌های مرزی را در بر می‌گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به اینکه استان اردبیل قطب تولید بذر است، گفت: 38 هزار تن انواع بذر را نیز در استان تولید کردیم.

سروی با اشاره به اینکه پروژه‌های ناقص کشاورزی را در استان شاهد هستیم، تصریح کرد: در صورتی که این پروژه‌ها تامین اعتبار نشود قطعا در آینده با مشکلاتی روبه‌رو خواهیم شد.

وی با بیان اینکه هیچ مشکلی از نظر تامین کود شیمایی نداریم، گفت: اصلاح الگوی کشت یکی از برنامه‌های مدون جهاد کشاورزی است به طوری که برای 10 شهرستان استان این الگوهای کشت را طراحی کردیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل کشت پسته، زعفران و بادام زمینی را نیز در استان یادآور شد و افزود: امیدواریم با توسعه کشت این محصولات بتوانیم کمک شایانی را در رونق گرفتن تولیدات کشاورزی داشته باشیم.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، تولید ، گوشت ، قرمز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.