مدیرکل اوقاف وامور خیریه همدان از تجمع متمرکز هیئت های مذهبی روز تاسوعا در امام زاده عبدالله همدان خبر داد.

تجمع متمرکز هیئت های مذهبی همزمان با تاسوعا در  همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حجت الاسلام محمد کاروند در نشست با اصحاب رسانه استان با اشاره به اینکه برنامه های مهمی در ایام محرم بعنوان بصیرت عاشورایی در نظر گرفته شده است گفت: برنامه ها بشکل ویژه در بقاع متبرکه در شهر همدان وروستاهای استان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در54 بقعه متبرکه استان برنامه اجرا خواهد شد افزود: در چند بقعه که دارای ظرفیت وتوان بهتری است برنامه بشکل خاص تر اجرا می شود.

حجت الاسلام کاروند به برنامه های بصیرت عاشورایی اشاره کرد واظهار داشت: 85 مبلغ از حوزه علمیه استان قم وحوزه علمیه استان همدان برای برنامه ها اعزام شده اندکه از این تعداد مبلغ 40 نفراز روحانیون حوزه علمیه قم و ما بقی از مبلغان بومی هستند.

وی با بیان اینکه مجموعه نمایشگاه بصیرت عاشورایی در 30 بقعه متبرکه بشکل پوسترارسال شده است ادامه داد: نخستین برنامه ای که با آغاز ماه محرم انجام شد مراسم لبیک یا حسین (ع) در دومین روز از ماه محرم انجام شد همچنین مراسم شبرخوارگان نیز یکی دیگر از برنامه هایی بود که به همت اوقاف همدان برگزار شد.

کمک 227 میلیونی واقفان استان به هیئت های مذهبی

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان خاطرنشان کرد:پیش بینی می شود که در دهه اول ماه محرم امسال 227 میلیون تومان جهت اجرای مراسم های مذهبی ،روضه خوانی و کارهای خیر اندیشانه به هیئت های مذهبی استان از محل موقوفات شود که این موضوع هم اکنون در حال اجرا شدن است.

این مسئول ادامه داد: از ابتدای ماه محرم تاکنون به 93 هیئت مذهبی مساعدت انجام شده است که پیش بینی می شود تا 12 محرم این تعدادبیشتر خواهد شد.

وی در خصوص ویژه برنامه عزاداری در روزهای تاسوعا و عاشورا ادامه داد:اگرچه ویژه برنامه های سوگواری و عزاداری در روزهای تاسوعا و عاشورا در تمامی بقاع متبرکه استان همدان برگزار می شود اما امسال برای نخستین بار در روز تاسوعا، آیین عزاداری و سینه زنی هیئت های مذهبی به بشکل خاص ساعت 10 صبح در امامزاده عبدالله(ع) و تجمع اصلی عزاداران در روز عاشورا در میدان امام خمینی (ره) همدان برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: در روز دوازدهم ماه محرم نیز مراسم ویژه بانوان با عنوان رهروان زینبی ساعت 4 بعدازظهر در بقاع متبرکه شاخص تمام شهرستان ها و در شهر همدان با حضور بیش از پنج هزار نفر برگزار می شود.

وی به برپایی مراسم اربعین حسینی در بقاع متبرکه استان و پذیرایی از زئران امام حسین(ع) در موکب های برپا شده در استان همدان و عتبات عالیات اشاره کرد وگفت: در استان همدان چهار موکب مردمی شامل موکب مسجد امام خمینی(ره) گردنه اسدآباد، موکب مسجد امام خمینی(ره)روستای روعان شهرستان کبودراهنگ، موکب شهرستان ملایر و موکب اولین عوارضی ساوه-همدان برپا و از زئران امام حسین(ع) از محل کمک های خیران و درآمد موقوفه های واقفان خیراندیش پذیرایی خواهد شد.


وی اضافه کرد: یک موکب مردمی نیز در کربلای معلی با نام موکب حضرت زهرا (س) از محل کمک های خیران و درآمد موقوفه های واقفان خیراندیش استان همدان برپا می شود و غذای روزانه در وعده های ناهار و شام را برای 13 هزار نفر از زئران امام حسین(ع) آماده و توزیع می کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان ابراز کرد:ساماندهی و تعمیر مساجد استان همدان که در مسیر مسافران عتبات عالیات قرار دارند در دستور کار قرار دارد ودر چند روز آینده ساماندهی و بازسازی گنبد و مجموعه ساختمان اصلی امامزاده محسن (ع) همدان آغاز خواهد شد.


حجت الاسلام کاروندبه راه اندازی اورژانس ملایر از محل درآمد موقوفه سیف الدوله اشاره کرد واظهار داشت: 15 میلیارد ریال برای این موضوع هزینه می شود وبا این اقدام بخشی از مشکلات مردم این شهرستان نیز رفع می شود.

وی به بیمارستان امیر المومنین در شهرستان اسد آباد اشاره کرد وافزود:بیمارستان امیر المومنین (ع) اسد آباد که از محل موقوفات محروم بکایی است نیز تا آغاز هفته وقف بخشی از تجهیزات این بیمارستان را تامین خواهیم کرد.

انتهای پیام/ ج


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.