مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از کاهش 30درصدی حوادث ناشی از کار در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ آشتاب گفت: با بازرسی‌هایی که برای ارتقاء سطح سلامت کارگران انجام شد، طی شش ماه نخست امسال حوادث ناشی از کار در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل 30 درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به بازرسی واحدهای کارگری استان در شش ماه نخست امسال افزود: در مدت زمان یاد شده بیش از 5623 بازرسی توسط بازرسان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از واحدای کارگری لرستان انجام شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه انجام این بازرسی‌ها در راستای نظارت بر اجرای مقررات حفاظت فنی، بهداشت و قانون کار است، گفت: اجرای این بازرسی‌ها موجب کاهش چشمگیر حوادث ناشی از کار در استان نیز شده است.

آشتاب تعداد حوادث ناشی از کار در لرستان طی شش‌ماه نخست امسال را 81 مورد عنوان کرد و افزود: این در حالیست که در مدت مشابه سال قبل شاهد وقوع 116 مورد حادثه ناشی از کار در سطح واحدهای کارگری استان بوده‌ایم.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بازرسی از واحدها و کارگاه‌ها به تنهایی نمی‌تواند در کاهش حوادث ناشی از کار موثر باشد گفت: کارفرمایان و کارگران هم بایستی مسایل ایمنی را که از مهمترین عامل کاهش حادثه‌ها در محیط کار است بطور جدی رعایت کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.