مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان اعلام کرد: با اجرای طرح نامحسوس جمع آوری متکدیان از شهریور ماه تاکنون 281 متکدی از سطح شهر اصفهان جمع آوری شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مجتبی کاظمی با اشاره به اینکه حضور متکدیان در سطح شهر علاوه بر اینکه چهره شهر را آلوده و مخدوش می سازد، بستر ارتکاب جرم و جنایت را نیز مهیا می کند، اظهار کرد: این متکدیان که غالباً از اتباع بیگانه هستند، با سوء استفاده از احساسات دینی و عواطف مذهبی شهروندان مبادرت به تکدی گری نموده و روزانه از این راه درآمدهای زیادی را عاید خود می کنند.
وی افزود: هر چند اصفهان یکی از شهرهای پاک در زمینه تکدی گری به شمار می رود، اما گاهی مشاهده می شود که متکدیان با ترفندهای خاص و با تغییر مکان، از میادین و چهارراهها وارد مکان های پرتردد شده و اقدام به تکدی گری می کنند.
مدیر پیشگیری ورفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه این روزها حتی در برخی از مراسم های مذهبی متکدیان اقدام به تکدی گری می کنند، گفت: با قاطعیت باید اعلام کنم که بیش از 90 درصد از این افراد نیازمند واقعی نیستند و همین که در ایام خاص سال حضور پیدا می کنند مشخص است که به دنبال سودجویی و سوء استفاده از احساسات و باورهای دینی مردم هستند.
وی متذکر شد: بسیاری از کمک های مردم متکدیان را به استمرار و تشکیل باندهای تکدی گری تشویق می کند.
کاظمی با اشاره به اینکه امسال علاوه بر فعالیت سایر واحدهای گشتی، در شهریورماه طرح نامحسوس شناسایی و جمع آوری متکدیان در سطح شهر به اجرا درآمد، اظهار کرد: در این طرح 281 نفر متکدی جمع آوری شدند که 217 نفر از آنها مرد و 64 نفر زن بودند اما از مجموع 281 نفر فقط 10 نفر نیازمند واقعی بودند.
وی اضافه کرد: برخی از متکدیان از اتباع بیگانه هستند که غیرقانونی وارد کشور و شهر ما شده اند و البته ناقل بسیاری از بیماری ها هم هستند.
مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: میزان یک روز درآمد یک زن اتباع بیگانه ای که  به همراه نوزادی در شهر اصفهان تکدی گری می کرد،  400 هزار تومان بود و همین کمک های اشتباه مردم باعث ادامه تکدی گری و کرایه بچه توسط آنها شده بود.
وی با بیان اینکه در موضوع "مبارزه با تکدی‌گری" نیازمند همکاری بیشتر مردم در پیشگیری از این پدیده هستیم، تاکید کرد: ما از شهروندان انتظار داریم که به این افراد کمک نکنند و چنانچه قصد کمک به نیازمندان واقعی را دارند، کمک های خود را به مراکز خیریه و یا کمیته امداد ارایه کنند.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.