در سال جاری و در پنج ماهه ابتدایی سال، ۱۱۵ میلیارد تومان صدقه جمع‌آوری شده، اما برنامه عملیاتی 137 میلیارد تومان بوده است.

ایرانی‌ها در امسال چقدر صدقه دادند؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در مردادماه 8 درصد میزان پرداخت صدقه نسبت به ماه گذشته آن رشد داشته است و 5 استان برتر در این زمینه استان‌های تهران، اصفهان، خراسان رضوی، فارس و مازندران است که بیشترین کمک را داشته‌اند.
 
به طور کلی این 5 استان 43 درصد درآمد صدقات کشور را به خود اختصاص داده‌اند.
 
در زمینه شاخص تحقق برنامه، استان‌های تهران، اصفهان، خراسان رضوی، فارس و مازندران بیشترین میزان را کسب کرده‌اند اما بالاترین میزان رشد کمک‌های صدقه مربوط به قزوین، آذربایجان شرقی، زنجان و گیلان در یکی دو ماه اخیر بوده است.
 
در مجموع 4 شاخص تحقق برنامه، رشد نسبت به دوره مشابه، رشد نسبت به ماه قبل و شاخص سهم در درآمد کشور استان‌های آذربایجان شرقی، گیلان، اصفهان، قزوین و زنجان 5 استان برتر در نیمه اول سال 95 هستند.
 
در رابطه با اینکه چه میزان صدقات سهم در درآمد ملی دارند 25 درصد از درآمد ناخالص ملی در تهران محقق می‌شود و 14 درصد درآمد در کشور مربوط به صدقات به همین استان اختصاص دارد که رتبه چهاردهم در کشور را دارد.
 
در 5 ماهه ابتدایی امسال 115 میلیارد تومان صدقه جمع‌آوری شده است اما برنامه عملیاتی 137 میلیارد تومان بوده است در واقع 84 درصد برنامه تحقق یافته است.
 
استان‌هایی مثل خراسان شمالی و ایلام نیز جزء کمترین استان‌ها در تحقق برنامه هستند. استان تهران 14 درصد، اصفهان 9 درصد، خراسان رضوی 7 درصد، فارس 5 درصد و مازندران 6 درصد بیشترین سهم را در درآمد کشور در حوزه صدقات دارند.

منبع:فارس
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.