وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اجرای سیاست های جبرانی برای رفع عقب ماندگی ها در صنعت پوشاک باید به کار گرفته شود و این سیاست ها باید به جای اجرای روندی، به صورت پرشی انجام شود.

کشور ترکیه بخشی از بازار پوشاک ایران را اشغال کرده استبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست تخصصی توسعه کسب و کار اشتغال صنعت پوشاک ایران که امروز(شنبه) برگزار شد، گفت:در حال حاضر حدود550 هزار نفر شاغل در صنعت پوشاک وجود دارند که به دلیل آسیب دیدگی مزارع پنبه و تبدیل آن به کشت برنج سبب شده تا  2استان کشور که بستگی به پایین دست این صنعت دارند، بر اثر تغییراتی از جمله عقب ماندگی تکنولوژی با مشکل مواجه شوند.

وی افزود: در حال حاضر برای هر هکتار کشت برای تولید ماده اولیه پوشاک، بالغ بر 15 میلیارد تومان برای تامین هزینه آب در نظر گرفته می شود، در صورتی که با کشت پنبه، آب کمتری مصرف خواهد شد.

ربیعی با اشاره به مقرون به صرفه بودن کشت پنبه برای صنعت پوشاک تصریح کرد: امیدواریم با تغییرات تکنولوژیک طی برنامه ای 5 تا10 ساله بتوانیم کارخانه های نساجی گذشته را دوباره رونق دهیم و با برندهای خارجی رقابت داشته باشیم.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه برای رونق گرفتن صنعت پوشاک، نظام توزیع دارای اهمیت است، گفت: با توجه به اینکه حدود یک و نیم میلیون نفر در کشور ترکیه شاغل در این صنعت هستند، در همین راستا بخشی از بازار کشور ما را نیز اشغال کرده اند.

وی تأکید کرد: در حال حاضر حدود یک و نیم میلیون ظرفیت در این صنعت در کشور داریم که می توان شغل هایی را ایجاد کرد.

ربیعی اضافه کرد: اجرای سیاست های جبرانی برای رفع عقب ماندگی ها در صنعت پوشاک باید به کار گرفته شود و این سیاست ها باید به جای اجرای روندی، به صورت پرشی انجام شود و برای این کار باید زیر بناهای اساسی در این صنعت صورت گیرد.

وزیر تعاون و رفاه اجتماعی ادامه داد: برای پیشرفت صنعت پوشاک و خروج آن از رکود، همکاری سازمان هایی از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت، اتحادیه های صنفی، سازمان فنی و حرفه ای و دانشگاه ها مورد توجه است.

وی گفت: استفاده از دستاور های تکنیکال و بشری در بحث طراحی و اتصال به بازارهای جهانی باید تسریع و به کار گرفته شود، همچنین ساماندهی بحث واردات، تعرفه، قاچاق، مسائل درون بنگاهی و صنعتی و تأمین مالی با قیمتی ارزان و کافی در پیشبرد این امر مهم است.

ربیعی بیان کرد: استفاده از تجربیات کارشناسان بین المللی، نخبگان، انجام آموزش، ایجاد طراحی مد و برند، شناخت سلیقه جامعه و سبک زندگی و ایجاد سازمان فنی و حرفه ای می تواند باعث تسریع در روند پیشرفت این صنعت شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار