یک اتفاق جالب در متروی تهران !

اتفاق جالبی که چند روز قبل در متروی تهران رخ داد، نشان می دهد که ضریب نفوذ طرح تحول سلامت، تا آنجا پیش رفته که حتی مردم دیگر گول جوسازی های متکدیان را هم نمی خورند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،طرح تحول سلامت به عنوان بزرگ ترین طرح اجتماعی دولت، موفق شد که برای اولین بار، نظام سلامت را به عنوان اولویت نخست دولت ها مطرح کند. بر اساس نظرسنجی های معتبر، ۸۸ درصد مردم از اجرای این طرح کلان، ابراز رضایت کرده اند.

 نکته خیلی جالب تری که پس از اجرای طرح تحول سلامت اتفاق افتاده، آشنا شدن مردم با حق و حقوقشان در حوزه سلامت است. حالا دیگر مهم نیست چه دولتی روی کار باشد، دیگر بیماران نمی پذیرند که در بیمارستان دولتی، هزینه های هنگفتی از آنان دریافت شود و یا بیمار در حاشیه شهرها نمی تواند قبول کند که از خدمات بهداشتی و درمانی محروم بماند.
 
 اتفاق جالبی که چند روز قبل در متروی تهران رخ داد، گواهی بر این گفته است،  بر کسی پوشیده نیست که متاسفانه این روزها محیط مترو به جولانگاه متکدیان بدل شده است. افرادی که با حرف های راست و دروغ، سعی می کنند مشکلات زندگی شان را چند برابر نشان دهند و با جلب ترحم دیگران، نانی به خانه ببرند.
 
مشاهدات خبرنگارما حاکی است چند روز پیش یکی از همین متکدیان  در مترو بساطی پهن کرده بود و به بهانه تامین هزینه های درمانی همسر بیمارش که در بیمارستان بستری است، می خواست از مردم پولی بگیرد، یکی از مسافران مترو با لحنی اعتراض آمیز به متکدی گفت: « بابا الان دیگر همه  می دانند هزینه های بیمارستان دولتی رایگان شده است، برای  تیغ زدن مردم برو دنبال یک بهانه جدید بگرد.»
 
این اتفاق به ظاهر ساده نشان می دهد که ضریب نفوذ طرح تحول سلامت، تا آنجا پیش رفته که حتی مردم دیگر گول جوسازی های متکدیان را هم نمی خورند و می دانند که دیگر کسی به دلیل هزینه های بستری در یک بیمارستان دولتی، مجبور به تکدی گری نمی شود.
 
 همین که مردم حس می کنند که با ورود به بیماستان دولتی، قرار نیست فرش زیر پای شان را  بفروشند و هست و نیست زندگی شان خرج شود و به  بیان  بهتر از هستی ساقط شوند، اتفاق مبارکی است که تا همین سه سال قبل، بیشتر شبیه یک رویای شیرین بود.

منبع:سلامت آنلاین
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.