معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه ظرفیت بالایی در توسعه گلخانه‌ها دارد که می‌تواند منشاء اشتغالزایی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛رحیمی افزود: بخش کشاورزی یکی از اولویت‌های ما در استان است که در حوزه گلخانه‌ای نیازمند توسعه هستیم.از بخش‌های سازه‌ای گرفته تا تامین کود، مراکز جمع آوری، حمل، تامین متخصص و نیروی کارگری و... می‌تواند به مانند زنجیره‌ای یا خوشه بهم وصل شود و اشتغال مولد را بوجود آورد.


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری با اشاره به اینکه هدف‌گذاری ما برای توسعه گلخانه‌ها در سطح یک‌هزار هکتار می‌باشد تصریح کرد: تا پایان امسال 200 هکتار در برنامه دیده شده که با حضور سرمایه‌گذاران توسعه گلخانه صورت گیرد.

رحیمی با اشاره به بحران بیکاری در استان گفت: باید قدر ظرفیت‌ها را بدانیم و اینکه ما مسئولیم باید با استفاده از ایده‌ها و هدف گذاری درست زمینه را برای کار جوانان فراهم نمائیم.

 شهبازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در توسعه گلخانه‌ها در استان بررسی کارشناسی انجام شده و مکان یابی صورت گرفته گفت: گلخانه‌ها را با توجه به اقلیم منطقه و نیازی که بازار مصرف خواهد داشت توسعه خواهیم داد.

شهبازی با بیان اینکه در توسعه گلخانه‌ای نقشه پهنه‌ها باید انجام شود افزود: از لحاظ منابع نیز طرح‌ها نیازمند کار کارشناسی هستند.

وی با اشاره به اینکه در کنار توسعه گلخانه‌ای صنایع تبدیلی و تکمیلی نیز در استان باید ایجاد شود خاطرنشان کرد: ایجاد صنایع تبدیلی در کنار تولید محصولات گلخانه‌ای می‌تواند تولیدات این بخش را اقتصادی تر کند.

شهبازی استفاده از فکر، ایده، آموزش و ترویج را برای توسعه گلخانه‌ها لازم دانست و تصریح کرد: در توسعه گلخانه‌های استان طراحی درست سازه‌های گلخانه‌ای بسیار مهم بوده و اینکه زنجیره‌های تولید هم در کنار آن دیده شود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.