25 هزار فقره پروانه بهداشتی برای واحدهای تولیدی اعم از مرغداری، دامپروری و واحدهای آبزی پروری توسط سازمان نظام دامپزشکی در کشور صادر شده است.

به گزارش، محمدرضا صفری در نشست خبری با خبرنگاران در ارومیه افزود: این اقدام در گذشته توسط دولت انجام می شد که اکنون به این نهاد واگذار شده است.

وی اظهار کرد: به موجب قانون افزایش بهره وری صدور پروانه کلینیک، داروخانه، آزمایشگاه، پلی کلینیک، بیمارستان، مراکز تلقیح مصنوعی، مراکز واکسیناسیون و شرکتهای متنوع حوزه بهداشت دام به حوزه نظام دامپزشکی واگذار شده که بعد از یک تاخیر طولانی اجرای آن آغاز شده است.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور گفت: فاز عملیاتی این اقدامات آغاز شده و در مرحله اول پروانه های تاسیس صادر می شود و به زودی سازمان وارد مرحله صدور پروانه های حوزه فعالیت نیز می شود.

صفری بیان کرد: در کشور 300 پروانه در چند ماه اخیر صادر شده و علت تاخیر در صدور پروانه ها هم عدم همکاری کامل نهاد حاکمیتی دامپزشکی در اجرای قانون بوده که با پیگیریهای بسیار گسترده تفاهم اولیه در این زمینه انجام شد.

وی اظهار کرد: تایید صلاحیت حرفه ای از بحثهای بسیار جدی در نظام دامپزشکی است که به زودی این اقدام آغاز می شود. حضور دامپزشکان در دانشگاه علوم پزشکی باید تقویت شود ، حرفه دامپزشکی شغل پردرآمد دنیا است و در کشور ایران باید توجه بیشتر شود.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور گفت: کشور نیازمند تعمیق و تقویت توجه به بخش دامپزشکی است چرا که برای اتصال به سازمان تجارت جهانی و صادرات غذا و واردات نهاده های مرتبط با صنعت دام و طیور ارتقای سطح بهداشت و سلامت واحدهای تولیدی ضروری است تا بتوان بازارهای خوب منطقه ای را تحت اختیار گرفت.

صفری اظهار کرد: در حال حاضر در حوزه سلامت غذا با منشا خام دامی دو هزار و 500 ناظر بهداشتی در کشور فعال اند که بیانگر اهمیت نظام دامپزشکی به سلامت غذاست.

وی افزود: پنج هزار و 200 کلینیک دامپزشکی در کشور وجود دارد و در قالب تفاهم نامه ها با سازمان دامپزشکی و در صورت ابلاغ در درمان و پیشگیری از بیماریها فعالیت می کنند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: 34 هزار عضو به عنوان اعضای سازمان نظام دامپزشکی کشور فعال اند که قریب نیمی از دامپزشکان عمومی و متخصص هستند و بقیه از کارشناسان ارشد تا تکنسین ها را شامل می شوند.

لازم به ذکر است که این سازمان غیر دولتی از سال 76 تاسیس شده و در همه استانهای کشور نمایندگی دارد و سیستم انتخاب رئیس و شورا یک سیستم انتخابی بر اساس آرای اعضاست.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.