نماینده ولی فقیه در لرستان تفکر عاشورایی را نیاز جامعه امروز خواند و گفت: عاشورا فرصتی برای نشر تفکر انقلاب عاشورایی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از لرستان ؛ حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به سالروز شهادت سردار سرافراز شهید حاج حسین همدانی در 16 مهر ماه گفت: این شهیدبزرگوار از فرماندهان عالی رتبه سپاه که در دفاع از حرم حضرت زینب(س) در سوریه به شهادت رسید.
وی افزود: شهید همدانی از چهره های برجسته و فرمانده لایق و شجاعی بود که در تقویت جبهه مقاومت اسلامی نقش اساسی داشته است.
نماینده ولی فقیه در لرستان به سالروز بمباران از سوی رژیم بعثی عراق اشاره و عنوان داشت: مجروحین حادثه شیمیایی هنوز رنج می کشند.
وی با اشاره به اینکه حامیان جنایتکاران دیروز، امروز مدافعان صلح جهانی هستند، آمریکا در پی گسترش تجهیزات نظامی بوده و دیگران را فعالیت صلح آمیز هسته ای دارند، از آنها جلوگیری می کند.
حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی خاطرنشان کرد: آمریکای جنایتکار همیشه حامی جنایتکاران بوده و بدعهدی آنها بر کسی پوشیده نیست، متأسفانه عده ای باور ندارند که آمریکا عهدشکن و خبیث است.
وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن تاسوا و عاشورای حسینی اظهار داشت: عاشورا و تاسوا اوج عظمت، فداکاری، ایثار و مردانگی است.
امام جمعه خرم آباد عاشورا و تاسوای حسینی را اوج محنت و حزن شیعیان اهل بیت(ع) دانست و خاطرنشان کرد: شرکت پیر و جوان، زن و مرد در مراسم تاسوا و عاشورای حسینی سال گذشته موجب شد عزاداری لرستان به عنوان عزاداری سنتی برتر شناخته شود.
وی با بیان اینکه عاشورا حادثه ای به پهنای تاریخ بشریت و حماسه ای جاویدان است، تصریح کرد: نهضت عاشورا در ابعاد گوناگون زندگی بشر اثرگذار بوده و اگر اگر عاشورا نبود امروز خبری از اسلام ناب نبود.
عدالت خواهی و ظلم ستیزی مهم ترین ویژگی عاشورا است
حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی عدالت خواهی و ظلم ستیزی را مهم ترین ویژگی عاشورا خواند و اظهار داشت: عاشورا فرصت مناسبی است که افکار جامعه را به سمت آرمانهای شهدا و امام حسین(ع) هدایت کرد.
وی با بیان اینکه عاشورا فرصتی برای نشر تفکر انقلابی عاشورایی است، بیان کرد: جامعه امروز نیازمند این تفکر انقلابی است که باید گسترش یابد.
امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه تفکر انقلابی عاشورایی چند شاخصه دارد، افزود: ایمان به خدا و رسول خدا، امامت و ولایت، ایمان به راه حسین(ع)، ایمان به مبارزه با ظلم و ستم، ایستادگی بر آرمانهای شهدا و انقلاب از شاخصه های مهم این تفکر است.
وی در ادامه تلاش خستگی ناپذیر در راه اقدام و عمل و تحقق اقتصاد مقاومتی را از دیگر شاخصه های تفکر انقلابی عاشورایی عنوان کرد و گفت: در سایه این تفکر باید مطالبات رهبری را عملی ساخت و اقتصاد مقاومتی را تحقق بخشید.
حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی خاطرنشان کرد: تفکر انقلابی تفکر عقب نشینی از ارزشها نیست و در جهت تحقق ارزشها و آرمانهای انقلاب تلاش می کنیم.
وی با اشاره به اینکه شیعه انقلابی زیر بار ظلم و ننگ نمی رود و بر آرمانها و اهداف انقلاب پافشاری می کند، تصریح کرد: مبلغان و روحانیان باید تفکر انقلابی را برای مردم تبیین کنند
انتهای پیام/ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.