ساری،

برگزاری یادواره ای برای اولین شهید روحانی دفاع مقدس + تصاویر

گرامیداشت سی و ششمین سالگرد اولین شهید روحانی دفاع مقدس در روستای ازنی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، آیت الله اختری، دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در این مراسم گفت: زنده نگه داشتن حماسه و افتخارآفرینی شهدا در دفاع مقدس و زنده نگه داشتن این رشادت ها وظیفه همه است.

آیت الله اختری افزود: نمایش باقیمانده آثار شهدا سبب یادآوری و انتقال رشادت شهیدان به نوجوانان و جوانان می شود.

وی گفت: اعزام جوانان به راهیان نور برای آشنایی آن ها با آن دوران تاثیر گذار است.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه جوانان وصیت نامه شهدا را باید مطالعه کنند، افزود: رشادت ها و دلاوری هایی که شهدا از خود نشان دادند، در همه زمان ها و جنگ ها بوده است.

حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد، پسر شهید حجت الاسلام ولی الله سلیمانی فرد، اولین شهید روحانی دفاع مقدس در این مراسم گفت: دومین یادواره شهدای روحانی بخش چهاردانگه و گرامی داشت سی و ششمین سالگرد اولین شهید روحانی دفاع مقدس بهانه ای است تا یاد شهدا زنده نگه داشته شود.

وی گفت: همانطوری که روحانیت در بیان و تبلیغ پیشقدم هستند، در جبهه های جنگ هم پیشقدم بودند.

حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد افزود: با گذشت حدود هزار و 400 سال از شهادت امام حسین (ع) و یارانش، هنوز آن واقعه و رشادت های آنان کمرنگ و فراموش نشده است.

شهید حجت الاسلام ولی الله سلیمانی فرد در سال ۱۳۳۷ در روستای ازنی بخش چهاردانگه دیده به جهان گشود و بعد از اتمام دوره ابتدایی به حوزه علمیه ساری و سپس به حوزه علمیه قم رهسپار شد.

این شهید بعد از آغاز جنگ تحمیلی، اولین گروه رزمی تبلیغی کشور را تشکیل داد و همراه با آیت الله نوری همدانی به سوی جبهه های جنگ شتافت و در ۲۲ مهر ۱۳۵۹ در سر پل ذهاب به فیض عظمای شهادت نایل آمد.
پیکر مطهر این شهید هنوز به آغوش خانواده بر نگشته است.
 
 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.