وزیر امور خارجه ترکیه مدعی شد آنکارا برای حفظ وحدت در عراق تلاش می‌کند و از بغداد خواست درخصوص حضور نیروهای نظامی ترکیه در عراق پیش‌داوری نکند.

چاووش اوغلو بغداد را به پیش‌داوری درخصوص حضور نیروهای ترکیه در عراق متهم کردبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از تلویزیون الجزیره، «مولود چاووش اوغلو،» وزیر امور خارجه ترکیه، در نشست مشترک خبری با «پائولو جنتلیونی» همتای ایتالیایی‌اش، در آنکارا گفت:‌ ترکیه در چارچوب قوانین بین‌المللی عمل می کند و ما برای حفظ وحدت عراق تلاش می کنیم. 

چاووش اوغلو درباره حضور نظامیان ترکیه ای در شمال عراق افزود: برای اینکه بتوانیم از عراق به خوبی در مبارزه با گروه (تکفیری صهیونیستی) داعش حمایت کنیم، این کشور باید پیش داوری را کنار بگذارد.  وی افزود: سخنان اخیر مقامات عراقی به نمایندگی از همه عراقی ها نیست و ما نمی خواهیم با عراق وارد دور باطل شویم و امیدواریم راه حل سریعی برای این مشکل پیدا شود. داعش نیروهای ما را در اردوگاه بعشیقه تهدید می کند. وی همچنین مدعی شد ترکیه بیش از هر طرف دیگری از یکپارچگی عراق و ثبات این کشور حمایت می کند. وی گفت: پس از موافقت دولت عراق، نیروهای خود را به اردوگاه بعشیقه در شمال موصل اعزام کردیم.

مولود چاووش‌اوغلو گفت آنکارا احساس نمی‌کند اختلاف با عراق بر سر حضور نظامی ترکیه در پایگاه بعشیقه مشکلی جدی باشد. وی به این بسنده نکرد و افزود: اگر دولت عراق «لفاظی‌های» خود را متوقف کند این مساله حل خواهد شد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار