رئیس اجرای پروژه های آهن سازی فولاد مبارکه از تکمیل عملیات اجرایی و بهره برداری از حوضچه های پساب (لاگون) مگامدول های شهید خرازی فولاد مبارکه خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عبدالرضا معتمدی گفت: با بهره برداری از این پروژه ها گام مؤثردیگری در راستای بهبود عملکرد زیست محیطی شرکت فولاد مبارکه برداشته شد.
وی افزود:مجتمع فولاد مبارکه همواره با توجه به رعایت استانداردهای جهانی و قوانین زیست محیطی نسبت به بهینه سازی تجهیزات و توسعه واحدهای تولیدی با در نظرگرفتن آخرین تکنولوژی ها اقدام به افزایش تولید فولاد کرده است.
وی گفت: پروژه احداث حوضچه های لاگون، یک پروژه زیست محیطی است که در آن بخشی از آب سریز حوضچه های ته نشینی لجن کمتر از PPM 60 را بازچرخانی ودرفرآیند تولید مگامدول های شهید خرازی مورد استفاده قرار می دهد و لجن های بالایPPM 60 رااز طریق کانال های احداث شده برای بازیابی مجدد به تصفیه خانه انتقال می دهد.
معتمدی با بیان اینکه این پروژه درمدت قرارداد آماده بهره برداری قرار گرفت، گفت: پروژه لاگون های اضطراری مگامدول های شهید خرازی از4 عدد حوضچه اصلی مربوط به ورودی لجن و دو عدد حوضچه آرامش و یک پمپ خانه تشکیل شده که ظرفیت هر حوضچه حدود 3هزار متر مکعب است.
معتمدی با اشاره به مزیت های این پروژه گفت: کاهش مستمر آلاینده ها و جایگزینی مواد مخرب محیط زیست، جلوگیری از پراکندگی وهدررفت مواد قابل بازیافت و انتقال به گندله سازی، بازیافت آب لجن کلاریفایرها برای استفاده مجدد فرآیند احیا مستقیم خرازی از مهمترین مزیت های این پروژه محسوب می شود.
وی با بیان اینکه ظرفیت لاگون های گندله سازی برای تولید 4.5 میلیون تن در سال طراحی شده است، افزود: تسریع در انتقال لجن به لاگون های جدید احداث شده در زمان بروز مشکلات تعمیرات، جلوگیری از انتقال لجن به کانالهای آب باران،از دیگر مزایای این پروژه است.
فولاد مبارکه بزرگترین مجتمع صنعتی کشور و بزرگترین تولیدکننده فولاد تخت در خاورمیانه است.
این مجتمع فولادی با سهم بیش از 50 درصدی در تولید فولاد کشور دارای ارزش فعلی 200هزار میلیارد ریال است.
شرکت فولاد مبارکه با داشتن حدود 12 میلیون تُن ظرفیت آهن اسفنجی بزرگترین تولیدکننده آهن اسفنجی در جهان محسوب می شود.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.