آبادان؛

برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در خرمشهر

مراسم شیرخوارگان حسینی فردا همزمان با سایر شهرهای کشور در خرمشهر برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛فردا همزمان با سایر شهرهای کشور، مراسم و آئین شیرخوارگان حسینی در شهرستان خرمشهر برگزار می‌شود.

این مراسم فردا راس ساعت 9:30 صبح در محل گلزار شهدا خرمشهر برگزار می‌شود، تا نفس حضور در گلزار شهدا کیفیت این مراسم معنوی را دوچندان کند.

گفتنی است که حجت الاسلام عادل رویوران رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خرمشهر، خطیب این مراسم است و بعد از آن مدیحه‌سرایی توسط مداحان شهرستان اجرا می‌شود.

مراسم و آئین شیرخوارگان حسینی(ع) در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می‌شود و در آن مادران به همراه طفل‌های کوچک خود به مادر حضرت علی‌اصغر(ع) دلداری می‌دهند.

در این مراسم بچه‌های کوچک با پوشیدن لباس‌های سبز و با سربند «لبیک یا حسین(ع)»، «السلام علیک یا علی‌اصغر(ع)»، «یا زهرا(س)» و... حضور پیدا می‌کنند و مظلومیت طفل 6 ماهه کربلا را به تصویر می‌کشند.

این آئین در دهه هشتاد در کشور ما رواج پیدا کرد و علاوه بر ایران، در سایر کشورهای چون عراق، پاکستان، افغانستان و... برگزار می‌شود.

به همین منظور و برای چنین مناسبتی مجمعی به نام حضرت علی‌اصغر(ع) تشکیل شده است تا اینگونه مناسبت‌ها با کیفیت و تحت نظر این مجمع انجام شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.