10میلیارد ریال برای تامین آب ندوشن هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان  از یزد؛ ابوالقاسم نصیری معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آبفار یزد گفت: از زمان انتزاع بخش ندوشن از شهرستان صدوق به شهرستان میبد ، بیش از 10 میلیارد ریال در زمینه تامین و توزیع آب این بخش هزینه شده است .

 نصیری افزود : شرکت آبفار یزد برای تامین آب شرب و بهداشتی بخش ندوشن شهرستان میبد ، تلاش مضاعفی نموده و با وجود کمبود اعتبار ، نه تنها سرویس دهی به این بخش متوقف نگردیده ، بلکه از زمان انتزاع از شهرستان صدوق ، فعالیت آبرسانی به این بخش با سرعت و دقت بیشتری انجام شده است .
وی ادامه داد : آب شرب و بهداشت شهر ندوشن دو شبکه ای است به نحوی که آب بهداشت از طریق چاههای منطقه تامین و آب شرب به صورت شیرهای برداشت در سطح شهر ، از طریق 2 رشته قنات تامین می شود .

معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آبفار یزدگفت : با توجه به اینکه به دلیل خشکسالی ، منابع تامین آب شرب ( دو رشته قنات ) با افت شدید آبدهی مواجه شده ، کسری آب شرب این منطقه از طریق تانکرهای سیار تامین می شود این در حالی است که آب بهداشت به صورت دائمی و رایگان در اختیار اهالی قرار دارد .

این مسئول خبر درج شده در این روزنامه را مبنی بر اینکه چهار سال است آب انتقالی تا پشت منابع آب شرب در شهر ندوشن رسیده است را تکذیب و اظهار کرد: در حال حاضر آب شرب شیرین شهروندان ندوشن ازطریق 10 شیربرداشت تامین می شود و سهمیه آب انتقالی این شهر 7 لیتر در ثانیه خواهد بود .

وی خاطرنشان کرد : هم اکنون 2هزار و 462 مشترک در این بخش از خدمات آبرسانی شرکت آب و فاضلاب روستایی بهره مند می شوند .

به گفته نصیری با توجه به تصمیم مسئولان استان ، خط انتقال آب بخش ندوشن اجرا شده و آماده بهره برداری است و بزودی خدمات تامین آب این شهر به شرکت آب و فاضلاب شهری استان محول خواهد شد.

استان یزد با یک میلیون و 75 هزار نفر جمعیت، حدود سه هزار روستا و آبادی دارد که حدود 18 درصد جمعیت این استان در یکهزار و 194 روستای دارای سکنه سکونت دارند .

هم اکنون تعداد 680 روستای استان زیر پوشش شرکت آبفار یزد قرار دارند و این تعداد 270 هزار نفر جمعیت و 102 هزار مشترک روستایی را در بر می گیرند که از این تعداد در بیش از 300 روستا آبرسانی سیار انجام می شود و این امر بیش از 75 هزار نفر جمعیت روستایی را تحت پوشش قرار می دهد .

ضمن آنکه از تعداد کل روستاهای زیرپوشش آبفار، 16 درصد بدون شبکه آب و در برنامه آبرسانی سیار شرکت قرار دارند و 28 درصد با وجود اینکه دارای شبکه آب هستند به دلیل مشکلات ناشی از افزایش شوری آب ، از طریق تانکرهای سیار آبرسانی می شوند .

شهر ندوشن به عنوان زیرمجموعه شهرستان میبد در 80 کیلومتری مرکز استان یزد قرار دارد.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.