رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: طی 6 ماهه نخست سال‌جاری یک‌هزار و 834 تصادف در جاده‌های استان کرمانشاه رخ داده که 76 درصد این تصادفات خسارتی، 20 درصد جرحی و 4 درصد فوتی بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ فضل‌الله شیری صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمانشاه،گفت: پلیس راه و پلیس راهور قدرت نرم ناجا را در اختیار دارند و باید بر مشارکت مردم و تعامل با رسانه‌ها بیشتر متکی باشند.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها می‌توانند وظیفه شهروندی را از مردم و مسؤولان مطالبه کنند و علاوه بر اطلاع‌رسانی درست به‌دنبال ارتقای فرهنگ و نفوذ در لایه‌های اجتماع باشند، گفت: اجرای مقررات تنها صدور برگ جریمه نیست.

شیری اجرای قانون را در طراحی و ساخت وسایل نقلیه، تجهیز راه‌ها، مهندسی ترافیک و... دانست و ادامه داد: 5 هزار نفر ساعت در مدارس حاشیه راه‌ها، آموزش‌های لازم را از پلیس راه فرا گرفته‌اند.

وی با تصریح بر اینکه گرایش تصادفات و تخلفات رانندگی رفته رفته به سمت مناطق دوردست کشیده می‌شود و نیازمند اقدام بیشتر در این زمینه هستیم، متذکر شد: راهوران محله در 200 نقطه استان کرمانشاه آموزش دیده‌اند و به امکانات مورد نیاز تجهیز شده‌اند.

این مسؤول خواستار شناسنامه‌دار شدن راه‌های استان کرمانشاه و احصای نواقص محورهای مواصلاتی شد و افزود: مطابق آمار پزشکی قانونی بیش از 85 درصد علل مرگ و میر افراد بر اثر ضربه مغزی است.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: طی 6 ماهه نخست سال‌جاری یک‌هزار و 834 تصادف رخ داده که 76 درصد این تصادفات خسارتی، 20 درصد جرحی و 4 درصد فوتی بوده است.

وی بیشترین تصادفات امسال را مربوط به شهریورماه به تعداد 370 فقره عنوان کرد و گفت: ساعت 16 تا 20 بیشترین و یک تا چهار بامداد کمترین حجم تصادفات را شاهد بوده‌ایم که بیشترین میزان تصادفات در این مدت بین خودروهای سواری رخ داده است.

شیری بیشترین میزان افراد فوتی در تصادفات رخ داده در استان کرمانشاه را مربوط به افراد متاهل و جنسیت مرد عنوان کرد .

وی گفت: نبستن کمربند ایمنی در خودروها و استفاده نکردن از کلاه ایمنی توسط راکبان موتورسیکلت از دلایل اصلی فوت افراد در تصادفات بوده است.

این مسؤول از نصب 40 دوربین ثبت تخلف در جاده‌های استان کرمانشاه خبر داد و عنوان کرد: بیش از 320 هزار برگ جریمه طی 6 ماهه نخست سال‌جاری صادر و 42 برگ گواهی‌نامه رانندگی به‌دلیل تخلفات رانندگی ضبط شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.