شیراز؛

توقیف محموله گیاهان دارویی میلیاردی

پلیس زرین دشت مانع از قاچاق محموله گیاهان دارویی قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال به خارج از كشور شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سرهنگ یوسف کریمی راد فرمانده نیروی انتظامی شهرستان زرین دشت گفت: مأموران انتظامی شهرستان زرین دشت مطلع شدند چند نفر با تخریب اراضی منابع ملی اقدام به برداشت غیرمجاز گیاهان دارویی از نوع آنغوزه كرده اند، موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.
وی افزود: ماموران پس از برسی وتلاش جهت محل اختفا محموله قاچاق ضمن هماهنگی لازم با مرجع  قضائی به محل سکونت متهم عزیمت و در بازرسی از منزل متهم یک تن صمغ آنغوزه که در کیسه های 50 کیلویی بسته بندی شده بود کشف شد.
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان زرین دشت اظهار کرد: این گیاه دارویی به صورت خود رو در كوههای اطراف این شهرستان رشد می كند و برداشت آن باید با هماهنگی اداره منابع طبیعی باشد كه عده ای بدون مجوز اقدام به برداشت این گیاه كرده بودند و صمغ آن را كه هر كیلو حدود یك میلیون ریال ارزش دارد در گونی های 50 كیلویی در منزلی واقع در شهرستان زرین دشت انبار كرده بودند.  
سرهنگ كریمی راد با بیان اینكه داروهای گیاهی مکشوفه تحویل ادراه منابع طبیعی شهرستان شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش این محموله را كه افراد سودجو قصد داشتند آن را به صورت قاچاق به خارج از كشور منتقل كنند را حدود یک میلیارد و 800 میلیون ریال برآورد کرده اند.
وی گفت: در این رابطه دو نفر دستگیر و با تشكیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار