معاون سازمانها و ادارات ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه گفت: حفظ نظام بالاترین امر به معروف است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛جعفر همتی در همایش آمران به معروف و ناهیان از منکر ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان، به تشریح و تفسیر قیام عاشورا پرداخت و اظهار داشت: قیام امام حسین(ع) قیامی برای امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح دین جدش بود و در این راه هم به شهادت رسید.

وی افزود: بزرگترین منکری که امام حسین(ع) از آن دوری کرد بیعت با حکومت فاسد یزید بود، زیرا اگر این کار را انجام می داد امروز اثری از اسلام ناب محمدی وجود نداشت.

مشاور عالی استاندار کرمانشاه در ادامه به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در دیدگاه ائمه معصوم(ع) اشاره کرد و گفت: اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در نزد امیر المومنین(ع)به اندازه ای بود که آن حضرت ارزش آن را بالاتر از جهاد در راه خدا می دانست و فرمود "جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در مقابل دیگر کارها و اعمال خوب مانند رطوبت آب دهان در مقابل آب دریاست."

معاون سازمانها و ادارات ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه گفت: اهمیت ترویج فریضه دینی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بر کسی پوشیده نیست، زیرا در قرآن کریم نیز بارها بر اهمیت این موضوع تاکید شده است و در صورت عملی کردن امر به معروف و نهی از منکر زمینه برای نهادینه شدن عدالت در تمامی حوزه ها فراهم می شود.

همتی گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر  مختص به یک هفته و محدود به ایام خاصی نیست، بلکه وظیفه‌ای است که همواره باید در برابر اجرای آن احساس مسئولیت داشته باشیم.

وی افزود: انقلاب و نظام ما یک انقلاب و نظام الهی است که230هزار نفر برای پاسداری و حفظ آن جان داده اند  و امام راحل نیز حفظ آن را بالاتر از خواندن نماز دانسته اند، بنابراین بالاترین معروف باید حفظ آن باشد  و بزرگترین منکر هم تضعیف آن است و با آنچه این نظام را تضعیف می کند مانند رشوه، عدم پاسخگویی مناسب به ارباب رجوع، دروغ، فساد، بی حجابی و... باید مبارزه کرد.

مشاور عالی استاندار کرمانشاه  اظهار داشت: اگر می خواهیم این فریضه در جامعه جوابگو و اثرگذار باشد، ابتدا باید در رفتار و اعمال خود دقت و تجدید نظر کنیم و خود الگویی مناسب برای دیگران باشیم. همچنین در اجرای امر به معروف و نهی از منکر باید از روش‌های تاثیرگذار استفاده کنیم و جنبه های تشویقی را برای  این کار در نظر بگیریم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.