مهم‌ترین مشکل توسعه بخش کشاورزی این شهرستان، کم آبی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛آلبوغبیش معاون فرماندار شادگان در جلسه شورای کشاورزی شهرستان که با حضور کلیه اعضا، نمایندگان بیمه محصولات کشاورزی و جمعی از کشاورزان در محل فرمانداری تشکیل شد، خرید محصول خرما بصورت تضمینی را خواستار شد و گفت: خرید تضمینی محصول خرما، افزایش کمیت و کیفیت این محصول را به دنبال خواهد داشت .

نعمت اله آلبوغبیش با تأکید بر ضرورت تشکیل مستمر و منظم جلسات شورای کشاورزی و پیگیری مشکلات این بخش، مشکل عمده این شهرستان را بی آبی و کم آبی عنوان کرد و افزود: سزاوار نیست که با وجود دو رودخانه کارون و جراحی در محدوده این شهرستان، کشاورزان و نخلداران منطقه با معضل بی آبی دست و پنجه نرم کنند.

وی  به طرح آبیاری و زهکشی ۱۰ هزار هکتاری اشاره کرد و گفت: با وجود گذشت حدود ۲۰ سال از زمان آغاز عملیات اجرایی تاکنون، نتیجه مطلوب عاید نشده است .

معاون فرماندار شادگان ، با تأکید بر ضرورت تسریع در پرداخت غرامت بیمه محصولات کشاورزان افزود: شوری، کم آبی و بی آبی خسارات هنگفتی به محصولات خرما، گندم و جو وارد کرد و نخلداران با کاهش بالای ۵۰ درصدی کمیت و ۸۰ درصدی کیفیت محصول خرما مواجه شده اند به طوریکه کل خرید این محصول کمتر از ۱۶ هزار تن بوده که نسبت به سال قبل ۵۰ درصد کاهش را نشان می دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.