ششمین نشست جهانی صلح در اندونزی برگزار می شود

ششمین نشست جهانی صلح با حضور نمایندگانی از کشورهای مختلف از اول تا چهارم نوامبر (11 تا 14 آذر) در جاکارتا برگزار می شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ در این نشست که با عنوان 'خشونت علیه افراط گرایی: شان انسانی، نابرابری جهانی و مسئولیت مشترک' برگزار می شود مباحث مرتبط با افراط گرایی خشونت آمیز و موارد بی عدالتی جهانی مورد بحث و گفت وگو قرار می گیرد.

کنسول ماریا' رئیس کمیته رهبری این نشست روز پنجشنبه اظهار امیدواری کرد که ششمین نشست جهانی صلح به ارتقاء و ساخت فرهنگ پرهیز از خشونت منجر شود.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی اندونزی (آنتارا)، وی تشریح کرد که ریشه های افراط گرایی خشونت آمیز بسیار گسترده است و این عوامل نمی تواند تنها در زمینه جنگ درک شود، بلکه از نگاه نابرابری اقتصادی نیز باید به آن نگریسته شود.

رئیس کمیته رهبری این نشست جهانی تاکید کرد نیاز است فرهنگ پرهیز از خشونت گسترش و ارتقاء یابد.

در همین حال، 'دین شمس الدین' رئیس مرکز گفت وگو و همکاری بین تمدن ها (سی.دی.سی.سی) اظهار امیدواری کرد که این نشست منجر به دستیابی به راه حلی برای تشریح پایان خشونت ها و ایجاد صلح شود.

وی گفت: ما در مورد خشونتی که در جهان در حال رخ دادن است، نگرانیم. از طریق نشست جهانی صلح، ما باید بازیگران اصلی را کنار هم قرار دهیم تا برای صلح جهانی تلاش نمایند.

این نشست از سال 2006 هر دو سال یکبار با حضور شرکت کنندگانی از کشورهای مختلف جهان برگزار شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار