مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: توسعه اکوتوریسم در روستاها را در پیوند با اقتصاد روستایی مهم دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛آقاجانلو افزود: در صورت توجه به این جاذبه‌ها و اجرای برنامه‌های توسعه و مدیریت گردشگری که نیازمند ایجاد تسهیلاتی در زمینه پذیرش و ارائه خدمات به گردشگران از جمله ساخت مراکز اقامتی، تفرجگاهی، کوهستانی و ایجاد مراکز اطلاع‌رسانی است، می‌توان توسعه پایدار را فراهم آورد.

وی با بیان اینکه مناطق اکوتوریستی به عنوان عرصه‌های منابع طبیعی نقش بسیار مهمی در اقتصاد روستاها و استان دارد، اظهار کرد: با استفاده از مدل‌های مبتنی بر حفظ زیست بوم، ظرفیت تفرجی، مناطق اکو توریستی موجود را تعیین و علاوه‌بر مناطق فرهنگی و تاریخی این مناطق را نیز با انجام سرمایه‌گذاری‌های لازم مورد بهره‌برداری قرار داد.
آقاجانلو درباره ظرفیت های اکوتوریسمی استان بیان کرد: 6 ماه برف در ارتفاعات رودخانه مهم و با‌ارزش قزل اوزن که از کوه‌های کردستان سرچشمه می‌گیرد، از استان زنجان می‌گذرد و در مسیر خود اکوسیستم ویژه‌ای را به وجود آورده است.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ادامه داد: رودخانه‌های زیادی در مناطق استان وجود دارند که از کوهستان‌های منطقه سرچشمه می‌گیرند و در مسیر خود جاذبه‌های طبیعی فراوانی پدید می‌آورند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.