تفاهم نامه چهارجانبه آموزش ایمنی کار منعقد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، تفاهم نامه چهارجانبه آموزش ایمنی به کارگران و پیمانکاران ساختمانی تحت پوشش نظام کاردانی صنعت ساختمان با هدف کاهش حوادث ناشی از کار در کارگاه های ساختمانی بین ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آموزش فنی و حرفه ای، بنیاد مسکن و سازمان نظام کاردانی ساختمان استان مازندران منعقد شد.

کامران اصغری، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: پس از آغاز طرح آموزش ایمنی به مهندسین و کارگران ساختمانی شاهد بازخورد بسیار خوب آن در شهرهای استان بودیم و کیفیت کار به حدی خوب بود که در کشور از مازندران به عنوان الگو یاد می شود و در همین راستا مازندران به عنوان دبیرخانه دائمی HSE در صنعت ساختمان انتخاب شد.

اصغری افزود: با همفکری ادارات کل آموزش فنی و حرفه ای، بنیاد مسکن و سازمان نظام کاردانی ساختمان مازندران تصمیم گرفتیم با انعقاد تفاهم نامه همکاری به بحث آموزش ایمنی کارگران و پیمانکاران در روستاها به صورت ویژه ورود پیدا کنیم.

وی گفت: این طرح نیز مانند طرح آموزش ایمنی به مهندسان و کارگران ساختمانی حوزه شهری برای اولین بار در مازندران اجرا خواهد شد.

سید مجید هاشمی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت کاهش حوادث ناشی از کار در کارگاه های ساختمانی گفت: علاوه بر افزایش سطح کیفی ساخت و ساز در واحدهای مسکن روستایی به دنبال افزایش ضریب ایمنی در این کارگاه ها خواهیم بود.

هاشمی افزود: با توجه به اجباری شدن استفاده از پیمانکاران دارای تأیید صلاحیت ایمنی با اجرای مطلوب این مهم امیدواریم بتوانیم در کاهش حوادث ناشی از کار موثر باشیم و در این زمینه استعلامات لازم را از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اخذ خواهیم کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار