دبیر همایش شیرخوارگان حسینی آران و بیدگل ازبرگزاری این همایش همزمان با سراسر کشور در روز 16 مهر و نخستین جمعه از ماه محرم در این شهرستان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسن نبوی‌زاده در گفتگو با خبرنگاران گفت: این همایش با حضور 9 هزار نفر در 11 نقطه آران و بیدگل همراه با آیین رونمایی از کتاب «چهارسوق عشق» اجرا می‌شود.

وی، واقعه‌گویی حادثه کربلا با تکیه بر عاطفی‌ترین نقطه واقعه عاشورا یعنی حضرت علی اصغر(ع) را هدف از برگزاری این همایش معنوی دانست و گفت:زنده‌نگه‌داشتن شعائرحسینی و تربیت نسل انقلابی، مکتبی و حسینی، توسل به حضرت علی‌اصغر (ع) و بیان مظلومیت شیرخواره امام حسین (ع) از دیگر اهداف این همایش است.

به‌گفته‌وی، تعداد مراکز برگزاری این همایش در بخش کویرات آران و بیدگل پنج هیات رزمندگان اسلام حسین آباد، هیات علی اکبر(ع) ابوزیدآباد، مهدیه امام حسین مجتبی(ع) روستای کاغذی، هیات ابوالفضل(ع) علی آباد فخره و هیات ابوالفضل(ع) روستای محمدآباد کویرات است.
دبیر همایش شیرخوارگان حسینی آران و بیدگل، افزود:هیات علی اصغر(ع) محله چهارسوق، هیات چهارده معصوم(ع) بلوار امام،هیات علی اکبر(ع) منطقه شهید باهنر شهر نوش آباد، هیات علی اصغر(ع) سفیدشهر، هیات جان نثاران قمر بنی هاشم(ع) روستای علی آباد مرکزی و هیات انصارالحسین(ع) روستای یزدل از جمله مراکز برگزاری همایش شیرخوارگان در بخش مرکزی آران و بیدگل است.
نبوی‌زاده، هماهنگی اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل، باهیئات مذهبی برای برگزاری باشکوه این همایش در این شهرستان را تاکیدکرد و گفت: کارگاه مرکزی دوخت لباس همایش در آران و بیدگل در طول دو هفته گذشته با حضور 30 طراح و خیاط فعال بوده و بیش از 3 هزار دست لباس سبز به همراه پیشانی‌بند برای این مراسم آماده شده است که در روز همایش به صورت رایگان در اختیار نوزادان قرار خواهد گرفت.
وی، اجرای طرح ویزیت رایگان و سنجش سلامت نوزادان و بیماران نیازمند در حاشیه برخی از مراکز برگزاری این همایش رایادآورشد و گفت:رونمایی از کتاب «چهارسوق عشق» با نگاهی به کرامات حضرت علی اصغر(ع) تالیف حجت الاسلام دکتر مهدی خدامیان آرانی در همایش نیز از دیگر برنامه‌های جنبی همایش است.
به‌گفته‌وی، به تمامی کودکان زیر یک سال شرکت کننده در این همایش که نامشان همنام با نام مقدس حضرت علی اصغر(ع) است جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

شایان ذکر است: چهاردهمین همایش جهانی شیرخوارگان حسینی به صورت همزمان در اولین جمعه محرم در 4 هزار نقطه بیش از 40 کشور جهان برگزار می شود.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.