مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان گفت: طرح هادی تمامی روستاهای بالای 20 خانوار استان کرمان تهیه شده است.

43درصد جمعیت استان کرمان روستانشین استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی اکبر سلطانی نژاد گفت: تاکنون یکهزار و 500 طرح هادی بهسازی محیط روستا همچون زیرسازی، پیاده رو سازی، جدول گذاری و ساخت پارک در روستاهای استان اجرا شده است.

وی گفت: همزمان با روز ملی روستا، 60 طرح هادی روستایی با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد ریال در سطح روستاهای استان کرمان افتتاح می شود.

وی با اشاره به اهدای 130 هزارمین جلد سند مالکیت به روستاییان استان در روز ملی روستا خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید 25 هزار جلد سند مالکیت در روستاها صادر شده است.

وی با بیان اینکه طرح های هادی هر 10 سال یکبار بازنگری می شود گفت: امسال طرح هادی 130 روستا با اعتباری بالغ بر 24 میلیارد ریال بازنگری می شود.

سلطانی نژاد گفت: تسهیلات مسکن روستایی نیز از 150 میلیون ریال به 200 میلیون ریال افزایش یافته است و این تسهیلات با کارمزد پنج درصد به روستاییان پرداخت می شود.

سلطانی نژاد با اعلام اینکه 43 درصد جمعیت استان کرمان روستانشین است افزود: این استان دارای پنج هزار و 236 روستاست که 2 هزار و 136 روستای آن بالای 20 خانوار می باشد.

وی بیان کرد: سهمیه استان کرمان در خصوص بهسازی مسکن روستایی برای امسال 12 هزار واحد اعلام شده است.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اجرای طرح هادی در روستاهای کشور ضمن نوسازی و بهسازی واحدهای مسکن روستایی استفاده از زمین های روستایی را برای توسعه کاربری های مختلف از جمله مسکونی، تولیدی، تجاری، کشاورزی، معابر، تاسیسات عمومی مشخص می کند تا هرگونه توسعه روستاها با رعایت دقیق این طرح انجام شود.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.