مربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: تک امتیاز دیدار با ازبکستان هم می تواند در راه صعود به جام جهانی به تیم ملی کمک کند.

ازبک ها روی توپ های هوایی مسلط هستند/نباید در تاشکند امتیاز بدهیمبیژن ذوالفقار نسب در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان  درباره سومین دیدار تیم ملی فوتبال ایران در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه مقابل ازبکستان، بیان کرد:  ملی پوشان کشورمان بازی بسیار سختی را پیش رو دارند. این دیدار به هیچ وجه راحت نیست. ازبک ها به دلیل صدرنشینی از لحاظ روحی و روانی در وضعیت خوبی به سر می برند.

وی افزود: اعتقاد دارم در صورتی که تیم ملی ایران با برنامه به مصاف این حریف سرسخت برود، بازنده نمی شود. حتی تک امتیاز این دیدار در آینده کمک زیادی به ما می کند اما اگر شاگردان کی روش نتیجه را به ازبکستان واگذار کنند، وضعیت دشوار و  اختلاف تیم ما با حریف به پنج امتیاز می رسد که جبران این فاصله بسیار سخت است.

کارشناس فوتبال کشورمان با اشاره به کیفیت بالای بازیکنان لژیونر تیم ملی ایران، تصریح کرد: خوشبختانه بازیکنان ایران هم در وضعیت روحی و فنی مناسبی قرار دارند. آسیب دیدگی بازیکنان لژیونر ما مانند جهانبخش و دژاگه برطرف شده و تمام بازیکنان آماده تقابل با ازبک ها هستند.

ذوالفقارنسب در مورد این که آیا دیر اضافه شدن لژیونرهایی چون جهانبخش، آزمون و عزت اللهی به سایر بازیکنان تیم ملی تاثیر منفی در عملکرد آن ها در بازی فردا می گذارد یا خیر، گفت: عرف بین المللی این است که بازیکنان در تعطیلات فیفا دی در اختیار تیم ملی خود باشند. به نظرم تنها تیم ملی کشورمان است که قبل از بازی های رسمی، اردوهای بلند مدت برگزار می کند. به هر حال لژیونرها با سایر بازیکنان هماهنگ هستند و دیر اضافه شدن آن ها مشکل ساز نیست.

مربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان درباره سبک متفاوت ازبکستان نسبت به سایر تیم های هم گروه کشورمان، اظهار داشت: در زمان سرمربیگری کی روش تیم ملی سه بار با ازبکستان بازی کرده و 2 پیروزی مقابل این تیم به دست آورده است. کادرفنی تیم ملی شناخت خوبی روی سبک بازی ازبکستان دارد. حریف نشان داده که روی ضربات ایستگاهی و سانتر از جناحین تسلط دارد اما امیدوارم با حضور بیرانوند درون دروازه ایران و توانایی وی روی توپ های هوایی، مشکلی در این موضوع نداشته باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار