زاهدان؛

کشت انار در بیش از 2هزار هکتار از اراضی سیستان وبلوچستان

بیش از 2 هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان وبلوچستان به کشت انار اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان.،مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: 2هزار و 42 هکتار از اراضی کشاورزی سیستان وبلوچستان زیر کشت انار رفته است که از این میزان 1502 هکتار آن بارور و 540 هکتار غیر بارور است.

 اردشیر شهرکی با بیان اینکه میزان برداشت انار در هر هکتار 12تن است اافزود: میزان برداشت سالیانه انار در سطح استان 17هزار و 439 تن گزارش شده است. 
وی در خصوص اشتغالزایی این محصول خاطر نشان کرد: محصول انار به صورت مستقیم در هر هکتار برای 2نفر و غیر مستقیم برای سه تا چهار نفر اشتغالزایی ایجاد می کند.

 وی عنوان کرد: کاشت انار در استان از بهمن تا اسفند است و برداشت آن از خرداد ماه آغاز و تا اوایل آبان ادامه دارد. 

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان با اشاره براینکه میوه انار بیشتر داخل استان مصرف می شود اظهار کرد: صادرات این محصول به استان های همجوار همچون یزد، کرمان و اصفهان نیز انجام می شود.

 وی مهمترین ارقام تولید شده انار در استان را ارقام بی هسته، میری یحیی ای، فردوس، بجستانی و ملس ساوه دانست و گفت: شهرهای محل کشت این محصول بیشتر در خاش، سراوان، سیب سوران، زاهدان، نیک شهر، میرجاوه، سرباز و مهرستان است.

 شهرکی عمده مصرف میوه انار را تازه خوری، رب انار، اناردان و شربت عنوان کرد.
 
وی در پایان گفت: پیش بینی می شود با انجام درست عملیات تغذیه، مدیریت صحیح آبیاری منطقه، مبارزه با آفات و امراض، حذف ارقام نامرغوب و جایگزینی با اقلام تجاری و بازار پسند سالیانه 10تا15 درصد افزایش این محصول را در استان شاهد باشیم.
انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار