سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: جدایی شهر ری از تهران از نظر حمل و نقل، مدیریت پسماند و همه امورات دیگر معضلات زیادی به دنبال دارد.

جدایی «شهر ری» از «تهران» معضلات زیادی به دنبال دارد/ شورای شهر از قانون ملی حمایت می کندرضا تقی پور سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به موضوع جدایی شهرری از تهران اظهار داشت: جدایی شهرری از تهران موضوعی نیست که در شورای شهر تهران در خصوص آن تصمیم گیری شود، چرا که یک موضوع ملی بوده و در گذشته نیز وزارت کشور در خصوص آن تصمیم گیری کرده است.

وی افزود: از شروع دوره چهارم، نظر شورا این بوده که هر تصمیمی که مجلس و دولت در خصوص جدایی شهرری از تهران بگیرد، شورا باید آن را اجرایی کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر از نظر مدیریت شهری، شهرری بخشی از منطقه 20 شهر تهران است، گفت: اما از نظر تقسیم بندی کشوری شهر ری خود، فرمانداری مستقل دارد و بر اساس تقسیم بندی های وزارت کشور، اداره می شود.


تقی پور اضافه کرد: از نظر مدیریت شهری، شهرری و تهران به هم چسبیده اند، به همین دلیل تفکیک آنها از نظر حمل و نقل، مدیریت پسماند و همه امورات دیگر معضلات زیادی به دنبال خواهد داشت.
 
وی با تاکید بر اینکه شهرری قدمت تاریخی بیشتری دارد، گفت: قطعا مردم شهرری راضی به جدایی از تهران نیستند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: از نظر فرهنگ اجتماعی و به دلیل وجود حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، شهرری مزیت های فوق العاده ای دارد، به همین منظور این جدایی به ضرر شهر ری خواهد بود.

وی گفت: بدون شک شورای اسلامی شهر تهران از قانون ملی، حمایت می کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار