فرمانده نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی در 6ماه اول امسال بیش از 13 میلیون خدمت به مردم ارائه داده است.

سبک جدید زندگی سبب ایجاد فاصله  بین روحانیت و مردم شده است
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه دیدار با اعضای شورای فرهنگ و عمومی استان تهران که امروز (چهارشنبه) در ستاد فرماندهی ناجا برگزار شد، اظهار داشت: نیروی انتظامی در 6 ماه اول امسال بیش از 13 میلیون خدمت به مردم ارائه داده است. 
 
وی ادامه داد: به غیر از خدماتی که همکاران ما در خیابان‌ها و کلانتری‌ها ارائه می‌دهند، حدود 4 میلیون تماس از طریق سامانه 110 و یا 197 با نیروی انتظامی گرفته شده که اکثریت این تماس‌ها پاسخ داده شده است. 
 
فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه سبک جدید زندگی منجر به ایجاد فاصله ای بین روحانیت و ائمه جماعت با مردم شده است، تاکید کرد: روحانیت و ائمه جماعت می‌توانند نقش تاثیر گذاری در کاهش جرائم جامعه داشته باشند و این موضوع باید تقویت شود. 

سردار اشتری ضمن تشکر و قدردانی از تعامل و همکاری اعضای شورای فرهنگ عمومی استان تهران و ائمه جماعت با کلانتری‌ها، افزود: نیروی انتظامی در 900 شهری که نماز جمعه برگزار می‌شود حضور دارد. 
 
وی گفت: شعار امسال هفته نیروی انتظامی "همه با هم برای امنیت و آرامش" انتخاب شده و امیدواریم همه با همکاری هم بتوانیم به این شعار جامعه عمل بپوشانیم. 
 
فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: بالاترین نعمت امروز نعمت امنیت است و اگر نگاهی به کشورهای اطراف منطقه خود بیاندازیم، بیشتر متوجه خواهیم شد که مردم عزیز ما از چه نعمتی بهره مند هستند. 
 
سردار اشتری بیان داشت: اگر امنیت نباشد کسب و کار، اقتصاد، دانش، پیشرفت، فناوری و توسعه نخواهد بود، چرا که همه اینها در پناه  امنیت تحقق می‌یابد و امنیت پایدار نیز امینتی است که توسعه و پیشرفت در کنار آن وجود داشته باشد. 
 
وی افزود: امنیت امروز کشورمان را مدیون شهدا، هدایت حکیمانه رهبری، اقتدار نیروهای مسلح و انسجامی است که امروزه بین نیروی انتظامی، سپاه، ارتش، حضور مردم و در راس آن عنایت الهی به وقوع پیوسته است. 
 
فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: بایدد قدردان این امنیت باشیم و همه با هم تلاش کنیم تا این امنیت را در ابعاد مختلفی گسترش دهیم. 
 
سردار اشتری گفت: نیروی انتظامی با وسعت، تنوع ماموریت و گستردگی جغرافیایی کشور یکی از نهادهایی است که بیشترین نقش را در خدمات دهی به مردم دارد. 
 
وی ادامه داد: بنده اطلاعی ندارم سازمانی باشد که تا این حد به مردم خدمت ارائه دهد، در 870 کیلومتر مرز آبی و خاکی کشورمان مرزبانان نیروی انتظامی حضور دارند. 
 
فرمانده نیروی انتظامی درباره تغییر سبک زندگی و ضرورت ارتقاء ارتباط روحانیت، مساجد و ائمه جمعه با مردم، گفت: فضای مجازی ضمن اینکه فرصت‌هایی را برای مردم، محققان و کسانی که کارهای علمی انجام می‌دهند فراهم ساخته، اما بستری شده برای بروز برخی تخریب‌ها، چالش‌ها و آسیب‌ها که در بسیاری از مواقع نتایج آن بسیار کند است. 
 
سردار اشتری با اشاره به وجود دفاتر مددکاری و مشاوره‌ای در 700 کلانتری، افزود: قبل از ارجاع مشکلات مراکز قضایی مسائل و مشکلات مردم در مراجع انتظامی بررسی می‌شود. 
 
وی ادامه داد: از 215 هزار پرونده ای که به مراکز مشاوره و مددکاری کلانتری‌ها در حوزه اختلافات بین خانوادگی ارجاع داده شده، حدود 72 درصد آنها به صلح و سازش ختم می‌شود، با این کار علاوه بر اینکه به مرجع قضایی کمک کرده ایم به خانواده‌ها نیز کمک شده است.
 
فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر نقش بسیار زیاد روحانیت و ائمه جمعه در کاهش جرائم و بازگشت به سبک زندگی اسلامی، گفت: با بازگشت به سبک زندگی اسلامی و از بین بردن فاصله مردم با ائمه جمعه بسیاری از مشکلات جامعه مرتفع می شود. 
 
وی تصریح کرد: در برخی از استان‌ها به لحاظ ارتباط تنگاتنگ بین علما و افراد نخبه با مردم متدین منطقه، میزان جرائم بسیار کاهش یافته است. 
 
فرمانده نیروی انتظامی بیان داشت: در همین جا تاکید می‌کنم که فرماندهان کلانتری باید ارتباط بیشتری با ائمه جمعه جماعت و روحانیت معظم داشته باشند. 
 
سردار اشتری بیان کرد: در جلسه دیروز که ملاقاتی با مقام معظم رهبری داشتیم، ایشان به بحث کلانتری‌ها تاکید داشتند و کلانتری‌ها را پیشانی کار دانستند و خواستار تقویت این بخش شدند. 
 
وی در پایان گفت: بنا داریم کلانتری‌ها و آن دسته از مراکزی که با مردم ارتباط دارند به لحاظ امکانات، آموزش و اخلاق مداری مجهز کنیم، چرا که امروزه با توجه به کارهای مشاوره‌ای کلانتری‌ها محل رجوع مردم محسوب می‌شوند. 
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار