زاهدان؛

برگزاری نخستین کارگروه آسیب شناسی سوء مصرف مواد مخدر در زاهدان

نخستین کارگاه آموزشی آسیب شناسی سوء مصرف مواد مخدر ویژه بزرگان وسران طوایف در سالن شهید بهشتی دادگستری سیستان و بلوچستان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان.،محمد علی حمیدیان معاون رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: سران و بزرگان طوایف در ثبات امنیت و کاهش حجم ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی تاثیرگذار و نقشی انکار ناپذیر دارند.

وی افزود: به دلیل برخورداری معتمدان و ریش سفیدان از جایگاه ویژه اجتماعی مناسب دربین اقوام و طوایف استان آنها می توانند نقش موثری در پیشگیری از وقوع جرایم دارد.

وی سوء مصرف مواد مخدر را از تهدیدات و معضلات اساسی جامعه دانست و افزود: یکی از راهکارهای کاهش آسیب‎های اجتماعی توجه به رویکرد پیشگیری است که باید در کنار مبارزه با عرضه مواد مخدر و رویکرد درمانی آن مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه پیشگیری از آسیب های اجتماعی در پرتو قانونمداری و پایبندی به ارزشهای دینی است، خاطر نشان کرد که این مهم محقق نمی شود مگر آنکه آمرین به معروف، عاملین به معروف باشند.

حمیدیان جوانان را با ارزش ترین سرمایه های یک کشور خواند و ادامه داد:  رشد و تعالی جامعه نیز به پویایی و جسارت این قشر بستگی دارد، پس باید بزرگان و سران طوایف کنترل بیشتری برجوانان طایفه و خانواده خود داشته باشند.

وی در پایان با تاکید بر نقش موثر سران طوایف و بزرگان در پیشگیری از جرایم و سوء مصرف مواد مخدر در بین جوانان، گفت: بزرگان و سران می‎توانند با ارتقاء توانمندی‎ها و مهارت‎های فردی و آگاهی افراد نسبت به آثار مخرب مواد مخدر و اعتیاد، کارآمدی و اثر بخشی لازم را در فعالیت‎های پیشگیرانه افزایش دهد.
نتهای پیام/گ

برچسب ها: نخستین ، آسیب ، اعتیاد ، کارگزوه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار