واشینگتن پست در گزارشی تحلیلی به بررسی نکات قوت و ضعف مناظره معاونان نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی واشینگتن پست در گزارشی به قلم "کریس سیلیتزا" نوشت: مناظره "تیم کین،" سناتور ایالت ویرجینیا و معاون هیلاری کلینتون (نامزد حزب دموکرات)، با "مایک پنس،" فرماندار ایالت ایندیانا و معاون دونالد ترامپ (نامزد حزب جمهوری‌خواه)، 90 دقیقه به طول انجامید. هر دو معاون به پرسش‌هایی که از سوی "ایلِین کیهانو،" مجری شبکه سی‌بی‌اس نیوز، مطرح می‌شد پاسخ دادند. نگاه اجمالی به این مناظره مشخص می‌کند نکات منفی آن بسیار بیشتر از نکات مثبت آن بوده است.

برای رسیدن به پاسخ این پرسش که کدام معاون پیروز و کدامیک بازنده مناظره بود، توجه به نکات زیر ضروری است:

برنده‌

مایک پنس: از همان ابتدای مناظره، مایک پنس تسلط بیشتری بر موضوعات داشت. او بارها هنگام پاسخ دادن به پرسش‌ها به سمت دوربین برمی‌گشت و درحالیکه با آرامش خاصی در دوربین نگاه می‌کرد، توضیحاتی ارائه می‌داد. سخنان مایک پنس منسجم و روشن بود. برخلاف او، تیم کین کمی عصبی به نظر می‌رسید و تند و در برخی موارد نامفهوم صحبت می‌کرد.

جالب آنکه از تعداد بی‌شمار حملاتی که تیم کین علیه دونالد ترامپ مطرح کرد، پنس فقط به بخشی از آنها پاسخ داد. پنس زمام امور را در دست داشت و اجازه نداد تیم کین با سوالات مکرر خود ذهن او را آشفته کند. پنس چهره‌ای بسیار معقول و منطقی از یک معاون جمهوری‌خواه به نمایش گذاشت.

واشینگتن پست در ادامه نوشت: در تمام مدت این مناظره 90 دقیقه‌ای هیچ سوال اساسی مطرح نشد و پاسخ‌ها نیز چندان راهگشا نبودند. بیشتر احساس می‌شد دو کودک در حال پرت کردن پوره سیبزمینی به یکدیگر هستند.

باتوجه به اینکه نتایج حائز اهمیتی از مناظره تیم کین و مایک پنس به دست نیامد می‌توان گفت اساسا مناظره معاونان نامزدهای ریاست جمهوری امری بیهوده است. در آمریکا تا قبل از سال 1976 برای معاونان نامزدها مناظره برگزار نمی‌شد، حتی پس از آن در سال 1980 هم مناظره‌ای در این سطح برگزار نشد و اتفاقی هم رخ نداد!

بازنده‌

تیم کین: یک نفر باید به سناتور ویریجینیا می‌گفت او نیاز دارد در مناظره حرف خود را بزند، نه اینکه با حملات مکرر به طرف مقابل انتظار پیروزی داشته باشد. شیوه برخورد خصمانه در یک مناظره اصلا کارساز نیست. تیم کین مناظره را خیلی سریع و شتابزده آغاز کرد و از همان بدو ورود با حملات به دونالد ترامپ سعی کرد در برابر تمام پاسخ‌های مایک پنس جبهه گیری کند. در میانه‌های مناظره تیم کین که حمله سختی به اظهار نظرات ترامپ درباره زنان کرده بود، از مطرح کردن این موضوع راضی به نظر می‌رسید و کمی آرامتر شد. هر زمان که پنس انتقادی را علیه هیلاری کلینتون مطرح می‌کرد، کین با دستپاچگی وسط حرف او می‌پرید و به نوعی رشته کلام را پاره می‌کرد. مشخص نیست این کار را با هدف ممانعت از ادامه صحبت‌های مایک پنس انجام می‌داد و یا ناخودآگاه وارد بحث می‌شد، در هر حال چهره خوبی از خود بر جای نگذاشت. 
وقتی مایک پنس درباره تجربه شخصی خود از حادثه 11 سپتامبر 2011 صحبت می‌کرد، تیم کین به وسط حرف او پرید و گفت: من آن زمان در ویریجینیا بودم. سپس متوجه خامی صحبت خود شد و ادامه داد: خیلی خوب، حرف چندان جالبی نبود!

واشینگتن پست سپس به ارزیابی عملکرد "ایلِین کیهانو،" مجری مناظره، پرداخت و نوشت: انتظار داشتیم مجری برنامه بتواند پاسخ‌های دقیقی از معاونان نامزدهای ریاست جمهوری بگیرد و جلسه مناظره را در شرایطی متعادل پیش ببرد؛ ولی او نتوانست این کار را کند. مجری حتی نمی‌توانست مانع از زیاده‌گویی‌های مایک پنس و یا تیم کین شود. هر زمان سخن یکی از معاونان قطع می‌شد، مجری قادر نبود بحث را به جای قبلی بازگرداند و در این میان بسیاری از جملات فراموش می‌شدند. حتی زمانیکه تیم کین و مایک پنس بر سر موضوعی اختلاف نظر داشتند و به عنوان مثال درمورد مالیات‌ها بحث می‌کردند، مجری برای آرام کردن آنها می‌گفت: حالا بگذارید درباره کره شمالی صحبت کنیم!

در پایان، کارشناس واشینگتن پست ضمن ابراز نارضایتی از نتیجه کلی این مناظره، عملکرد مایک پنس را بهتر از تیم کین ارزیابی کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار