ادعای ترامپ: روسیه توافق با آمریکا را درباره سوریه زیر پا گذاشت

نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مدعی شد مسکو توافق با واشینگتن را در خصوص آتش‌بس در سوریه نقض کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، روز سه شنبه با بیان اینکه روسیه توافق با آمریکا را در خصوص آتش‌بس در سوریه زیر پا گذاشت گفت مسکو به سران واشینگتن احترام نمی‌گذارد. 

وی در تجمعی در پرسکات ولی در ایالت آریزونای آمریکا در اظهاراتی بی‌اساس مدعی سد: «روسیه این توافق را زیر پا گذاشت و اکنون آن‌ها در حال تیراندازی و بمباران هستند.» 

این در حالیست که نامزد حزب جمهوری‌خواه انتخابات آمریکا پیش از این اعلام کرده بود ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، رهبری قدرتمند‌تر از باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، است. 

آمریکا، که خود با همکاری با تروریست‌ها ناقض آتش‌بس سوریه بود، این هفته مذاکرات با روسیه را در خصوص اجرای توافق آتش‌بس در سوریه متوقف و مسکو را به عمل نکردن به تعهدات خود بر اساس توافق ماه سپتامبر درخصوص توقف درگیری‌ها در این کشور متهم کرد. 

این تحولات امید‌ها را به پیدا شدن راه حلی دیپلماتیک برای پایان دادن به پنج سال و نیم جنگ در سوریه که به کشته شدن صد‌ها هزار نفر و آواره شدن ۱۱ میلیون نفر منجر شده است، کاهش داد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۱۴ مهر ۱۳۹۵
در صورت انتخاب ت رام پ جنگ در کل جهان رونق می یابد
آخرین اخبار