مدیرکل بهزیستی استان قزوین از وجود 239 سالمند در مراکز نگهداری شبانه‌روزی این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ علیرضا وارثی در حاشیه بازدید از مراکز نگهداری سالمندان گفت : در حال حاضر 6 مرکز نگهداری سالمندان شبانه‌روزی، 3 مرکز روزانه و یک مرکز ویزیت در منزل در این استان به سالمندان خدمات ارائه می‌دهد.

وی تأکید کرد: در زمینه قادرسازی سالمندان و خانواده‌ها سازمان بهزیستی اقدام به ساماندهی و توانمندسازی سالمندان برای بهره‌مندی از خدمات توانبخشی، آموزشی و اجتماعی کرده است.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به  خدمات قابل ارائه به سالمندان افزود: در حال حاضر خدمات پزشکی، فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتاردرمانی، بینایی‌سنجی، پرستاری در زمینه ارتقاء کیفیت زندگی سالمند به صورت تیمی، کشف و تقویت توانمندی‌های حرفه‌ای سالمندان درزمینه ارتقاء عملکرد ذهنی، جسمی و اجتماعی به آنان ارائه می‌شود.

وارثی یادآور شد: خدمات مددکاری برای افزایش سازگاری اجتماعی، حل مشکلات اجتماعی و ارائه اصول زندگی سالم برای سالمندان همانند مراقبت‌های شخصی، پیشگیری از عوارض سالمندی، پرهیز از رفتارهای پرخطر، تغذیه سالم و هنر درمانی به افراد سالمند و خانواده‌های آن‌ها ارائه می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های آتی سازمان بهزیستی عنوان کرد: سند سالمندی با محوریت فرهنگ و تکریم، سلامت و توانبخشی مورد تصویب هیأت دولت قرار می‌گیرد.

وارثی، غربالگری آلزایمر، آموزش سبک زندگی سالم، تغذیه، ورزش و استفاده از فرصت‌های فراگیر برای بانوان سالمند و راه‌اندازی باشگاه امید سالمندان را از دیگر برنامه‌های این سازمان دانست واظهار امیداواری کرد تا امکان راه‌اندازی این باشگاه با همکاری مسؤولان در استان  فراهم شود.

مدیرکل بهزیستی استان از افزایش سن امید به زندگی در زنان اظهار امیدواری کرد و گفت: سن امید به زندگی در سال 90 در مردان 74 سال و در زنان 76 سال بود که این رقم در سال گذشته به حدود 80 سال در زنان رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار