لاوروف: تروریست ها و تحریم های غرب عامل آوارگی مردم سوریه هستند

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: تروریست ها و تحریم های غیرعادلانه و یکجانبه غرب عامل اصلی آوارگی مردم سوریه هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ دیدارعصر سه شنبه سعد حریری با لاوروف در مسکو بازتابی گسترده در رسانه های لبنان از جمله در خبرگزاری ملی این کشور داشت.

در محافل رسانه ای وسیاسی لبنان گفته می شود که حریری در چارچوب مرحله جدید رایزنی های خود در داخل و خارج از لبنان برای فراهم ساختن شرایط انتخاب رئیس جمهوری این کشور، به روسیه سفر کرده تا با مقام های مسکو در این باره گفت وگو کند.

بیشتر ناظران معتقدند، حریری که اکنون به یک مهره سیاسی سوخته آل سعود در لبنان و یک ورشکسته اقتصادی تبدیل شده و جایگاه و پایگاه خود را از دست داده در تلاش است با بازگشت به کاخ نخست وزیری لبنان، خود را از مرگ سیاسی نجات دهد.

براساس گزارش رسانه های لبنانی، حریری در دیدار با لاوروف مدعی شده بود که آوارگان سوری قبل از بروز پدیده داعش و به دلیل اقدامات دولت سوریه کشورشان را ترک کرده و در چند کشور ازجمله لبنان آواره شده اند.

رئیس حزب جریان المستقبل به نقش مهم روسیه در منطقه اشاره و ادعا کرد: ما در لبنان چند ابتکار برای پایان دادن به خلاء ریاست جمهوری ارائه کرده ایم اما تاکنون حزب الله مانع اصلی انتخاب رئیس جمهوری بوده است.

لبنان بیش از دو سال و سه ماه است که رئیس جمهوری ندارد. وی گفت: بحران سوریه بار سنگینی بر دوش لبنان است و ما با چالش های بزرگی به ویژه به دلیل وجود بیش از یک میلیون و 200 هزار آواره سوری در لبنان مواجه هستیم.

سعد حریری افزود: بحران سوریه باید از طریق یک راه حل سیاسی عادلانه و به نفع ملت سوریه و در سریعترین زمان ممکن پایان یابد.

نخست وزیر اسبق لبنان اضافه کرد: به روسیه تا زمانی که از حقوق ملت ها در منطقه به ویژه فلسطین، سوریه و لبنان دفاع می کند، اعتماد داریم و معتقدیم نقش روسیه باید به نفع ملت ها در منطقه باشد.

وی گفت: من یک لبنانی معتدل سنی اما ضد گروه های تروریستی مانند داعش ، النصره و القاعده هستم و معتقدم این گروه های تروریستی نماینده اسلام نیستند.

سعد حریری افزود: ملت های منطقه به روسیه به ویژه در این مرحله چشم دوخته اند تا بحران سوریه را از جمله در حلب به شکلی عادلانه و به نفع ملت و کودکان سوری حل کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار