مدیر دفتر بهداشت و درمان بیماری‌های طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم از مانور طرح واکسینه کردن طیور روستایی در مقابله با بیماری "نیوکاسل" در هفته دامپزشکی خبر داد.

فرشاد زین العابدین طهرانی مدیر دفتر بهداشت و درمان بیماری های طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: بعد از اتمام طرح مراقبت ملی از آنفلوآنزا با همکاری بسیج سازندگی طرح مقابله با بیماری نیوکاسل پرندگان در آبان سال جاری اجرا می شود.

زین العابدین طهرانی ضمن اشاره به این موضوع که 10 استان تحت پوشش این طرح قرار می گیرند، ادامه داد: 50 درصد از پرندگان روستایی 10 استان کشور تحت پوشش واکسن نیوکاسل در معرض حرارت قرار می گیرند که این طرح برای ارتقا سلامت طیور روستایی به کاربرده می شود.

وی ضمن بیان اینکه طرح واکسینه کردن پرندگان روستایی در مقابل نیوکاسل برای اولین بار است که در کشور اجرا می شود، اظهار داشت: به مناسبت هفته دامپزشکی در روز 13 مهرماه مانور این طرح به صورت نمادین در یکی از روستاهای کشور انجام می شود و طرح مقابله با بیماری نیوکاسل پرندگان به طور کامل در آبان امسال صورت می گیرد.

مدیر دفتر بهداشت  و درمان بیماری های طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم عنوان کرد: در یکی از روزهای هفته دامپزشکی دفتر بهداشت و درمان بیماری های طیور برنامه اقتصاد مقاومتی و پرندگان را روستایی را اجرا می کند.

زین العابدین طهرانی ضمن تاکید به این موضوع که تولید طیور در سال جاری به میزان پیش بینی شده صورت گرفته است، تصریح کرد: مقابله با بیماری های طیور که در سال های اخیر خسارات زیادی در بسیاری از کشور از جمله ایالت متحده آمریکا به جا گذاشته است، مهمترین دستاورد دفتر بهداشت و درمان بیماری های طیور بوده است.

وی یاد آورشد: برنامه های دیگری نیز در خصوص مقابله با بیماری طیور در دست بررسی است که در ماه های آینده اعلام و به بهره برداری می رسد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۱۳ مهر ۱۳۹۵
عالی
آخرین اخبار