مدیر کل دفتر مقررات و استاندار بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: برای حمایت از تولیدات داخلی برخی قوانین و مقررات اصلاح شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ جلال مدرسی امروز در نشستی خبری در مشهد افزود: بر اساس مقررات جدید در سال اقتصاد مقاومتی برای حمایت از تولید کنندگان سیب درختی مشوق هایی برای وارد و صادر کنندگان در نظر گرفته شده است.

او گفت: بر این اساس به ازای صادرات هر یک و نیم کیلوگرم سیب داخلی تجّار می توانند یک کیلو موز با 21 درصد تخفیف تعرفه گمرکی وارد کنند.

مدرسی خاطرنشان کرد : مشابه این مقررات برای ورود دانه های روغنی و روغن خام هم در نظر گرفته شده که در صورت خرید دانه های روغنی داخلی تجّار می توانند از تخفیف تعرفه واردات دانه های روغنی از خارج بهره مند شوند.

حمید رضا جوادی مدیر بازرگانی جهاد کشاورزی خراسان رضوی هم در این جلسه درباره اقدامات انجام شده در ماه محرم برای تامین برخی محصولات کشاورزی گفت: برای تامین نیاز هیأت های مذهبی در ماه محرم 2000 تن برنج ، 400 تن شکر ، 1700 تن مرغ و 400 تن گوشت قرمز منجمد داخلی در استان ذخیره سازی شده و به اندازه کافی این اقلام اصلی در بازار توزیع می شود.

انتهای پیام // ا ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار