یک مرگ مغزی می تواند جان هشت نفر را نجات دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه یک مرگ مغزی می تواند جان هشت نفر را نجات دهد، گفت: از ابتدای سال 95 تاکنون تعداد 9 مورد اهدای عضو در استان به ثبت رسیده است.

علی دهقان تصریح کرد: کاهش مرگ و میرهای ناشی از تصادفات و هجمه های رسانه ای در فضای مجازی در خصوص اهدای عضو مهمترین عوامل کاهش اهدای عضو در استان است، این در حالی است در سال 94 تعداد 31 مورد و در سال 93 تعداد 18 مورد اهدای عضو در استان انجام شده است.

وی افزود: با بیان اینکه در حال حاضر اعمال جراحی پیوند کلیه در استان انجام می شود و مقدمات پیوند قلب و کبد هم فراهم شده است، افزود: در حال حاضر تعداد 500 بیمار دیالیزی در استان وجود دارد که طبق برآوردها سالانه بالغ بر 15 میلیارد ریال جهت درمان آنها هزینه می شود و با انجام پیوند کلیه، علاوه بر کاهش رنج بیمار، کیفیت زندگی و طول عمر فرد افزایش می یابد.

وی گفت: پیوند کلیه، آروزی دیرینه مردم و جامعه پزشکی استان بوده که اولین مورد آن در سال 93 صورت گرفت و در سال 94 تعداد 13 مورد و در سال جاری تاکنون تعداد دو مورد پیوند کلیه در استان انجام شده  است.

معاون درمان دانشگاه تصریح کرد: تایید شرایط بیمار مرگ مغزی با حضور چهار متخصص و پس از تکرار دو مرتبه معاینه بیمار جهت مسجل شدن قطعی مرگ مغزی بیمار صورت می گیرد و پزشکان تایید کننده مرگ مغزی، دارای مجوز و تاییدیه از سوی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند.

در استان یزد، اهدا کنندگان عضو در آرامستان خلدبرین در قطعه ی " ایثارکنندگان حیات" دفن می شوند.

انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.