مشاور وزير بهداشت و مدير كل دفتر طب سنتی ايران گفت: با امضاي يك تفاهم نامه شش جانبه از ورود عطارنماها و به خطر افتادن سلامت مردم جلوگيری می شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود خدادوست مشاور وزير و مدير كل دفتر طب سنتی ايرانی در نشست خبري آموزش و ساماندهي عطاري هاي استان تهران در سلامتكده احمديه گفت: به دليل آن كه شغل عطاری با سلامت مردم در ارتباط است و در اين حوزه برخي افراد سودجو و عطارنما فعاليت می كنند، تصمیم گرفتیم تفاهم نامه‌ای شش جانبه بين وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو، كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز، اتحاديه صنف عطاران و سقط فروشان، انجمن علمي طب سنتي و دانشكده طب سنتي دانشگاه تهران براي جلوگيری از تخلف‌ها منعقد كنيم.

خدا‌دوست با بیان اینکه پرچم 150 ساله طب ایرانی به همت و بلند نظری حکما و عطاران برجسته بر افراشته بود، گفت: به دلیل قدمت و اقبال و مقبولیت طب ایرانی بین مردم و تاثیر آن در سلامت جامعه تلاش کردیم یک تفاهم نامه منطقی در حوزه طب سنتی ایجاد کرده و خدمات ایمن و دسترسی راحت برای مردم از سوی وزارت بهداشت فراهم شود.

وی ادامه داد: قرار شد وزارت صنعت ، معدن و تجارت که مسئولیت صنف عطاران را به عهده دارد به عنوان متولی اصلی در این حوزه ورود کند . حفظ هویت و حرمت شغلی عطاران در درجه اول به عهده صنف قرار گرفته و باید از ورود متخلفان جلوگیری کنند.

مشاور وزير و مدير كل دفتر طب سنت ايرانی با اشاره به نحوه عملکرد وزارت بهداشت برای جلوگیری از ورود افراد ‌متخلف و کسانی که آنها عطار نما می‌گوییم عطاری ها را سامان داده و به مردم خدمت رسانی کنیم . 

خداد‌وست اظهار کرد: عطاران برای مجوز باید زیر نظر انجمن علمی طب سنتی و دانشگاه علوم پزشکی تهران با کمک اساتید صنف عطاری آموزش بینند تا با دانش کافی  و حدا‌قلی به فعالیت خود ادامه داده و از ورود افراد سو‌دجو و افراط گر به این صنف جلوگیری شود.

در حال تکمیل/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار