معاون وزیرنفت گفت: HOA بین شرکت ملی نفت، شرکت توسعه صنعت نفت و گاز پرشیا به ارزش 2.2 میلیارد دلار برای میدان‌های یاران، مارون و کوپال به امضا رسید.

اولین قرارداد IPC به ازارش 2.2 میلیارد دلار منعقد شد/برای میدان آزادگان کنسرسیوم تشکیل داده می‌شودبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  علی کاردر معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت در آیین امضای اولین قرارداد نفتی در قالب الگوهای جدید با شرکت نفت و گاز پرشیا اظهار داشت: قرارداد با این شرکت در رابطه با میدان‌های یاران، مارون و کوپال است که در حال حاضر 185 هزار بشکه تولید کرده که ما انتظار داریم این رقم به 260 هزار بشکه برسد، اما کماکان این رقم حداقل میزان تولید بوده که هم میزان تولید و ضریب بازیافت این میادین در حدود 10 درصد است، افزایش یابد.

وی ادامه داد: امروز فقط قراداد HOA به امضا رسید که چارچوب اولیه قراردادی است، اما کلیت قرارداد که بسیار مفصل و دارای پیوست های  متعدد است تا ماه‌های آینده به طول می‌انجامد، بر همین اساس مزیت امضای زود هنگام این قرارداد تعریف مفاهیم اصلی قراردادی و مشخص شدن میدان مربوطه جهت آغاز فعالیت های شرکت طرف قرارداد است، به همین منظور پس از امضای این HOA این شرکت می تواند فعالیت خود را بر روی میدان های مذکور آغاز کند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت تصریح کرد: ارزش این قرارداد 2.2 میلیارد دلار بود که با شرکت انرژی تدبیر منعقد شد، همچنین نفت درجا میدان‌های مذکور 14.5 میلیارد بشکه بوده که 2.5 میلیارد بشکه آن قابل برداشت است.

وی در پایان در خصوص فعالیت‌های این شرکت با بخش دانشگاهی اظهار داشت: ما همواره سعی بر توسعه همکاری با دانشگاه‌های کشور هستیم در میدان کوپال و در بخش بنگستان با دانشگاه شریف همکاری داشته‌ایم همچنین طبق برنامه‌ریزی‌ها با دانشگاه‌های خارجی نیز تعاملاتی خواهیم داشت.

برای میدان آزادگان کنسرسیوم تشکیل داده می‌شود

محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام نیز در خصوص قرارداد امضا شده با شرکت ملی نفت اظهار داشت: ما به دنبال تشکیل شرکت‌های بین‌المللی هستیم چرا که پس از گذشت 100 سال  فعالیت در صنعت نفت هنوز یک شرکت بین‌المللی نداریم اما همچنین به دنبال مشارکت با سایر شرکت‌های خارجی بوده تا با سرمایه‌گذاری در داخل کشور با ما مشارکت داشته باشند.

وی ادامه داد: در ستاد اجرایی فرمان امام تمامی فعالیت‌ها با مشارکت مردم صورت گرفته و به جز امر حفاری مابقی برون سپاری شده است.

این مقام مسئول اظهار داشت: طبق مذاکرات با وزیر نفت قرار شد برای توسعه میدان آزادگان نیز کنسرسیومی تشکیل داده و همچنین توسعه میدان یاران به لحاظ سرعت بخشی به فعالیت‌ها در همین ساز و کار فعالیت خواهد کرد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار