هائیتی برای توفان شدید آماده می شود

کشور هائیتی خود را برای یکی از قوی ترین توفان‌های اقیانوس اطلس در چندین سال گذشته آماده کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ در حالی که توفان متئو به کشور هائیتی نزدیک شده است، بسیاری از شهرها و روستاهای این کشور خود را برای ویرانی های گسترده شدید این توفان، که با سرعت 230 کیلومتر در ساعت حرکت می کند، آماده کرده اند.

بر اساس گزارش های منتشر شده این توفان از کشورهای کوبا و باهاماس نیز عبور خواهد کرد و احتمالا به سواحل فلوریدا نیز خواهد رسید. 

هائیتی فقیرترین کشور قاره آمریکا است و توانایی دولت ضعیف آن در کنار وضع نامناسب زندگی مردم باعث شده تا بلایای طبیعی آسیب های بسیاری برای این کشور به همراه داشته باشد. در سال 2010 بیش از 200 هزار نفر در زلزله 7 ریشتری این کشور جان خود را از دست دادند. بسیاری از آسیب دیدگان این زلزله همچنان در پناهگاه های موقت زندگی می کنند.

وزیر کشور هائیتی اظهار کرد بیش از 30 هزار نفر در معرض خطر این توفان قرار دارند و باید قبل از آغاز آن جا به جا شوند. در همین حال یکی از بزرگ ترین زاغه های این کشور که محل سکونت 150 هزار نفر است در معرض نابودی کامل قرار گرفته است.

توفان متئو، قوی ترین توفان اقیانوس اطلس در سال های اخیر، به سواحل هائیتی نزدیک شده است. انتظار می رود این توفان 38 تا 101 سانتیمتر باران در این کشور به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار