باهدف پیشگیری از بروز بیماریهای واگیردار میان عزاداران، فعالیت بیش از 80 گروه بازرسی علوم پزشکی مشهد آغاز شد.

آغاز فعالیت بیش از 80 گروه بازرسی علوم پزشکی مشهدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ مدیر بهداشت محیط و حرفه ای معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این تعداد گروه بازرسی زیر پوشش دانشگاه با هدف کنترل بهداشتی و پیشگیری از بروز بیماریهای منتقله از آب و غذا میان زائران و عزاداران حسینی در مشهد الرضا به مناسبت ماه محرم فعال هستند و به طور مستمر از اماکن اسکان زائران از جمله حسینیه ها، تکایا، مدارس و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی بین زائران بازدید می کنند.
علی اصغر حسنی افزود: این گروهها در مشهد و دیگر شهرستان های خراسان رضوی فعالیت های ویژه ای را برای کنترل سلامت مردم بر عهده دارند.
وی گفت: در این زمینه فعالیتهایی چون دوره های آموزش بهداشت ویژه برگزار کنندگان مراسم مذهبی، توزیع پیام های بهداشتی، نصب بنرهای حاوی پیام های مرتبط با رعایت بهداشت و سلامتی برای توجه بیشتر عزادارن انجام می شود.
مدیر بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکبی مشهد افزود: همه افرادی که در تهیه و توزیع مواد غذایی در هیات ها و تکایا، مساجد و خیمه های عزاداری فعالیت می کنند باید کارت بهداشتی دریافت کنند و رعایت بهداشت در محافل و مراسم عزاداری به ویژه زمان پخت و تهیه غذا الزامی است.
علی اصغر حسنی گفت: برای جلوگیری از بروز هرگونه بیماری، هیات های مذهبی از پذیرفتن مواد غذایی با حجم زیاد از افراد ناشناس خودداری کنند و ذبح و قربانی دام جلوی دسته های عزاداری و یا در تکایا و مساجد بدون دریافت مجوز بهداشتی و هماهنگی های لازم با اداره دامپزشکی ممنوع است.
انتهای پیام// م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.