انتشار متن نامه عضو کمیسیون برنامه و بودجه خطاب به محسن رضایی+اینستاپست

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی متن نامه خود به دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص توزیع یارانه‌ها بین کل آحاد ملت را در اینستاگرام منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون در فضای مجازی گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با انتشار متن نامه خود به دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  اینستاگرامش را به روز رسانی کرد و توزیع یارانه‌ها بین کل آحاد ملت از هر طبقه و هر قشری را اشتباه محض دانست.

وی نوشت:
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان کرد: متاسفانه شاهد هستیم در سطح مدرسین این مراکز، هیچ گونه نظارتی نیست. اکثرا استادان آن‌ها از سوادهای ابتدایی برخوردار هستند که تنها هنرشان روخوانی از جزوات اساتید قدیم است. به‌علاوه، مشکل بعدی دانشجویان هستند که پاسخ هیچ یک از سوالات خود را در این مراکز نمی گیرند، ضمن اینکه هیچ دغدغه ای هم برای آزمون‌ها و گرفتن مدارک خود ندارند.

به گزارش قانون،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به افزایش بی رویه مراکز آموزش عالی و موسسات غیر انتفاعی گفت: در اوایل انقلاب از هر 30 نفر، تنها یک نفر موفق به ورود به دانشگاه می شد، به همین دلیل در آن زمان برای تاسیس دانشگاه ها سخت گیری نشد اما امروزه به لطف خدا و برکت انقلاب، در شرایط مناسبی هستیم و توانستیم فشار پشت کنکور را کاهش دهیم. اما نکته ای که اکنون وجود دارد و باعث نگرانی می شود افراط در توسعه اماکن آموزشی و صدور مجوزهای نظارت نشده است که باعث شده کیفیت آموزش کشور به شدت کاهش یابد.
او ادامه داد: هم اکنون شاهد هستیم در حوزه آموزش، به جز چندین دانشگاه معتبر، بقيه دانشجوها در دانشگاه های دیگر دغدغه ای برای تحصیل ندارند و متاسفانه، مثال قیفی در این زمینه آورده می شود که دانشجویان از بالا به درون آن می افتند و با دانش اندک از آن طرف بیرون می آیند و در این میان ابدا مشکل مدرک را نخواهند داشت.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: بخش اعظم فارغ التحصیلان بیکار کشور در واقع دانشجویانی هستند که سواد علمی کافی را ندارند و به دنبال آن جرات ورود به بازار کار را نیز نخواهند داشت. در واقع وزارت علوم باید بازنگری جدیدی در موسسات و اعتبارات خود در بخش دانشگاه ها انجام دهد و موضع سخت گیرانه ای را در پیش گیرد زیرا اگر خدای نکرده، سطح علمی دانشگاه ها پایین آید پیشرفت و تکنولوژی کشور به همراه آن متوقف خواهد شد و نمی توانیم کشور را دانش محور و براساس اقتصاد مقاومتی دانش بنیان اداره کنیم.
وي یادآور شد: متولیان آموزش عالی کشور باید مانع ایجاد تجارتخانه‌هایی شوند که با عنوان صدور مدرک، مشغول به فعالیت هستند.

مهندس جعفرزاده ایمن آبادی از پایین بودن سطح سواد در مراکز آموزش عالی و موسسات غیر انتفاعی انتقاد کرد و ادامه داد: متاسفانه شاهد هستیم در سطح مدرسان این مراکز، هیچ گونه نظارتی نیست. اکثرا استادان این موسسات تنها هنرشان، روخوانی از جزوات استادان قدیم است. به‌علاوه، مشکل بعدی دانشجویاني هستند که پاسخ هیچ یک از سوالات خود را در این مراکز نمی گیرند، ضمن اینکه هیچ دغدغه ای هم برای آزمون‌ها و گرفتن مدارک خود ندارند.
او در پایان خاطرنشان کرد: با وجود این مراکز، احساس خطر می کنم زیرا کیفیت آموزش عالی و موسسات غیر انتفاعی ما به شدت رو به کاهش است.
انتشار متن نامه عضو کمیسیون برنامه و بودجه خطاب به محسن رضایی+اینستاپست

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار