مدیرعامل آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت:بهره برداران قانونی از منابع آبی اولین متقاضیان انسداد چاه های غیرمجاز هستند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدحسین جعفری افزود: بهره بردارانی که از منابع آبی سطحی و زیرزمینی به صورت قانونی برداشت میکنند اولین افرادی هستند که تخلفات آبی به ویژه حفر  و بهره برداری از چاه های غیرمجاز را گزارش و اعمال قانون نسبت به متخلفین را مطالبه میکنند.

محمد حسین جعفری با اشاره به اینکه سالانه 20درصد کاهش مخازن آبی مربوط به بهره برداری از چاه های غیرمجاز است افزود:باافزایش چاه های غیرمجاز کشاورزان وبهره بردارانی که دارای پروانه بهره برداری هستند بیشترین صدمه را به علت وجود این چاه ها متحمل میشوند. 

وی در خصوص انسداد چاه های غیرمجاز استان گفت:باتوجه به یک برنامه زمانبدی مشخص ،اداره کل دادگستری استان باهمکاری نیروی انتظامی و فرمانداران شهرستانها 

در فرآیند اجرای قانون انسداد چاه های غیرمجاز مشارکت و آنرا رصد میکنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی افزود:از ابتدای سال 95بیشتر از 1200حلقه چاه غیرمجاز در استان مسدود شده است که مقدار زیادی از این چاه ها مربوط به حوضه آبریز مشهد بوده است.

محمد حسین جعفری گفت:با به اجرا در آمدن طرح ملی احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی که در سال 93به تصویب شورای عالی آب رسیده است،فرآیند تجهیز چاه های مجاز به کنتور هوشمند و انسداد چاه های غیرمجاز سرعت بیشتری یافته است.

وی ادامه داد:در صورت مشاهده هرگونه تخلف آبی از عموم بهره برداران و هم استانی ها درخواست میگردد به سامانه ی پیامکی 30006394شرکت آب منطقه خراسان رضوی گزارش نمایند..

انتهای پیام//ز.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.