سیستان وبلوچستان

لزوم تدوین برنامه‌ای اساسی برای پیشگیری از افزایش کودکان کار در خیابان‌ها

قائم مقام معاون دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به افزایش روزافزون کودکان کار، متولیان باید برنامه مدونی برای پیشگیری از افزایش آنها در سطح خیابان‌ها تدوین کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان.،صبح امروز دومین نشست کارگروه تخصصی فرهنگی اجتماعی باهدف برسی اقدامات دستگاه‌ها در زمینه ساماندهی وضعیت کودکان کار و خیابانی در زاهدان برگزار شد.

در این نشست قائم مقام معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان اظهار کرد: کودکان کاری که به منظور کسب درآمد به فعالیت‌های تولیدی، خدماتی یا مشاغل کاذب روی می‌آورند، از بسیاری از حقوق اولیه انسانی، حق آموزش و تحصیل باز می‌مانند.

رسول نامی در زمینه آسیب‌های ناشی از کار کودکان، گفت: از دست رفتن فرصت‌های آموزشی و ترک تحصیل اجباری، بروز مشکلات جسمانی، احتمال سوءمصرف مواد و گرایش به بزهکاری از جمله آسیب‌های ناشی از کار کودکان است.

وی خاطرنشان کرد: عدم بهره‌گیری از آموزش و تحصیل علم و فن قدرت رقابت با سایر کودکان در ایجاد یک زندگی سالم را از این کودکان سلب می‌کند پس لازم است در این زمینه برنامه‌ای برای هماهنگی میان دستگاه‌های ذیربط در راستای حمایت از این کودکان تدوین شود.

نامی با بیان اینکه افزایش کودک کارو خیابانی در جامعه یک ناهنجاری اجتماعی است، افزود: با توجه به افزایش روز به روز کودکان کار در خیابان متولیان کار باید یک برنامه مدون برای این کودکان و یا خانواده‌هایشان درنظر بگیرند تا دیگر شاهد افزایش آنها در سطح خیابان‌ها نباشیم.

قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه کودکان کار در شرایط بسیار نامطلوبی از نظر تغذیه، بهداشت و انجام کارهای خطرناک و حاد به سر می‌برند امید است تا با پای کار آمدن همه دستگاه‌ها مشکلات این کودکان در جامعه برطرف شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار