رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از برنامه‌ریزی‌ برای کشت گندم در بیش از 500 هزار هکتار از اراضی استان در سال زراعی جدید خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛خسرو شهبازی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی امسال 411 هزار هکتار گندم دیم و 95 هزار هکتار گندم آبی در اراضی زراعی کشت می شود گفت:در سال زراعی جدید برای کشت 180 هزار هکتار جو دیم و بین 15 تا 17 هزار هکتار جو آبی در اراضی زراعی استان نیز برنامه‌ریزی شده است.


وی با اشاره به اینکه در سال زراعی گذشته پنج هزار هکتار نخود پاییزه در استان کشت شد، پیش‌بینی کرد، امسال 9هزار هکتار نخود پاییزه در اراضی استان کشت شود.

شهبازی در ادامه با اشاره به اینکه در سال زراعی گذشته سطح برداشت کلزا در اراضی استان کرمانشاه به هزار هکتار رسید، گفت: امسال برای کشت بیش از هفت هزار هکتار کلزا در استان برنامه‌ریزی شده است.از ابتدای فصل کاشت تاکنون حدود چهار هکتار از اراضی استان کرمانشاه زیر کشت کلزا رفته است.

وی توصیه کرد:کشاورزان از کشت پشت سر هم محصول گندم در اراضی خود صرف‌نظر کرده و یک سال گیاهان باریک برگ و سال دیگر گیاهان پهن برگ بکارند و از این طریق در راستای ارتقای کیفیت خاک زراعی برنامه‌ریزی کنند.

کشت پاییزه در مناطق سردسیر استان کرمانشاه مثل شهرستان سنقروکلیایی از 27 شهریور ماه آغاز شده است.

انتهای پیام/ز
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.