رئیس کمیسیون اقتصادی گفت: موضوع تحقیق و تفحص از قاچاق کالا به دلیل اشتراک میان فلاحت پیشه و کریمی قدوسی، با حضور نماینده مشهد بررسی شد.

بررسی تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز با حضور کریمی‌قدوسی انجام شد

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به تذکر فلاحت پیشه با استناد به ماده 214 آیین‌نامه در صحن علنی امروز سه‌شنبه 13 مهرماه اظهار داشت: کمیسیون اقتصادی در رابطه با سوال مشترک فلاحت پیشه و کریمی قدوسی به وظیفه خود عمل کرده است.

وی ادامه داد: تحقیق و تفحص از ستاد قاچاق کالا به کمیسیون اقتصادی ارائه شد و ما نیز بعد از بررسی به دستگاه مربوطه ارسال کردیم و بعد از دریافت پاسخ‌ها جمع‌بندی کردیم اما این نمایندگان اعلام داشتند که راضی نشده‌ایم لذا باید در کمیسیون اقتصادی پیگیری شود.

نماینده کرمان و راور اظهار داشت: ما نیز این طرح تحقیق و تفحص را بر اساس قانون چاپ کرده و در دستور کار قرار دادیم براساس این امر هر چهارشنبه دستور کار هفته بعد را به صورت مکتوب داریم و این مورد اطلاع همه نمایندگان است.

پورابراهیمی تصریح کرد: کریمی قدوسی به جلسه کمیسیون اقتصادی آمد و سوالات خود را نیز مطرح کرد و به دلیل مشترک بودن موضوعات به فلاحت پیشه اعلام کردم که تمامی این موارد در کمیسیون مطرح شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان داشت: موضوع تحقیق و تفحص از قاچاق کالا با توجه به اینکه بنده چند سالی را در این ستاد مشغول بودم، یکی از معضلات آن این است که نمی‌تواند اعضا را به خط کند، یعنی وزیر صنعت و معدن و یا اقتصاد مواد این ستاد را رعایت نمی‌کند و حرف اصلی ما این است که از ستاد قاچاق کالا موضوعی استخراج نمی‌شود، لذا باید از ارکان تحقیق و تفحص کنیم.

علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به این تذکرات گفت: فلاحت پیشه عنوان می‌کند کمیسیون اقتصادی باید طرح تحقیق و تفحص بنده را بررسی می‌کرد و شما نیز اعلام می‌کنید که این امر را انجام داده‌اید، لذا اکنون مجلس باید تصمیم‌گیری کند.

وی ادامه داد: نمایندگان به ماده 236 آیین نامه توجه داشته باشند این ماده بسیار پرظرفیت است که می‌توان از آن به جای تحقیق و تفحص و پیچ و خم‌های آن استفاده کنند و می‌توان راحت‌تر به نتیجه رسید.

انتهای پیام/


 

برچسب ها: مجلس ، صحن ، کریمی قدوسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار