نماینده اسلام آباد غرب از نحوه بررسی تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز در کمیسیون اقتصادی انتقاد کرد.

انتقاد فلاحت‌پیشه از بررسی قاچاقی تحقیق و تفحص از قاچاق کالا در کمیسیون اقتصادیبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده مردم اسلام آباد غرب طی تذکری با استناد به ماده 214 آیین‌نامه داخلی مجلس که به موضوع بررسی تحقیق و تفحص در کمیسیون‌های مجلس معطوف می‌شود، در صحن علنی امروز مجلس گفت: بنده در اولین روزهای مجلس دهم تحقیق و تفحصی از قاچاق کالا و ارز را مطرح کردم.

وی با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا از جمله دغدغه‌های مهم رهبری است، تأکید کرد: عدم برخورد با قاچاق کالا یکی از موارد ناراحت کننده ای است که باید هرچه سریعتر به آن پرداخت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه گفت: پس از تقاضای چند ماهه بنده درباره تحقیق و تفحص، این مورد هنوز به مسیر اصلی خود نرسیده است.

فلاحت پیشه در ادامه با اشاره به بررسی کمیسیون مربوطه مبنی بر تحقیق و تفحص مذکور بیان داشت: به نظر بنده کمیسیون اقتصادی این تحقیق و تفحص را به صورت قاچاقی بررسی کرده است چرا که اولا از بنده بعنوان مطرح کننده این تحقیق وتفحص دعوت بعمل نیامد و تنها از 16 و 17 دستگاه درباره این مسئله در جلسه کمیسیون دعوت بعمل آمد لذا این جای سوال دارد که چرا بنده که مطرح کننده این تحقیق و تفحص بودم، در جلسات مذکور دعوت نشدم.

وی ادامه داد: بنده به صورت اتفاقی متوجه شدم که طرح تحقیق و تفحص مذکور در کمیسیون اقتصادی در حال بررسی است و پس از آن واکنش نشان دادم و به برخی از مسئولین کمیسیون گفتم که چرا با تأخیر به بنده می‌گویید که این تحقیق و تفحص در کمیسیون در حال بررسی است.

فلاحت‌ پیشه در ادامه گفت: بنده پس از آنکه در جلسه کمیسیون حاضر شدم از رئیس جلسه پرسیدم که چرا آنقدر درباره بررسی این تحقیق و تفحص در کمیسیون با تأخیر به بنده خبر دادید و معترض این مسئله بودم که رئیس در جواب به بنده گفت، حالا دیگر شما نبودید و ما گزارش را چاپ کردیم و مسئله به نوعی بررسی شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی در ادامه با انتقاد به گزارش بررسی این تحقیق و تفحص در کمیسیون مربوطه بیان داشت: حتی گزارش مذکور حائز ایراداتی بود که بنده به آنها اشاره کردم.

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به تحقیق و تفحص از معاونت حقوقی ریاست جمهوری که به کمیسیون امنیت ملی مجلس ارجاع داده بود، بیان داشت: جالب است بدانید گزارش بررسی این تحقیق و تفحص هم پس از چند ماه به دست بنده رسید و باید بگویم بررسی این دو موضوع تحقیق و تفحص در کمیسیون اقتصادی و امنیت ملی در یک ساعت و یک روز باهم بررسی شده‌اند. بنابراین بنده مشغول  موضوع تحقیق و تفحص در کمیسیون امنیت بودم و البته بنده از آقای بروجردی تشکر می‌کنم که بنده را در جلسه دعوت کرده بود اما این موضوعی است که هیئت رئیسه باید به آن توجه کند.

در ادامه علی لاریجانی در واکنش به تذکر فلاحت پیشه گفت: ما به دلیل اینکه در گذشته هم تحقیق و تفحصات زیادی در مجلس داشتیم معمولا مسیر 4 سال طوری است که نهایتا 6 الی 7 تحقیق و تفحص به نتیجه می رسد چرا که سیستم فعالیت در موضوع تحقیق و تفحصات، سیستمی طولانی و پر هزینه است.

وی افزود: بنده قصد دارم ذهن شما را ترغیب کنم تا ازی این به بعد از ماده 236 آیین نامه داخلی مجلس هم استفاده کنید. ماده 236 آیین‌نامه داخلی مجلس ظرفیت بسیار خوبی دارد که همه این مشکلات و مسائل را می‌توان در آن انجام داد و ضمنا اگر هم تخلفی مشاهده شد، نمایندگان می‌‌توانند رأی بدهند تا اینکه این موضوع به قوه قضاییه ارجاع شود و این قوه به این مسئله رسیدگی کند. بنابراین طبق این رویه کار ساده‌تر انجام خواهد شد اما در عین حال درباره دو موردی که شما به آن اشاره کردید کمیسیون‌های اقتصادی و امنیت ملی باید نظرات جداگانه خود را ارائه دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۱۳ مهر ۱۳۹۵
افرین به دکتر باغیرت
آخرین اخبار