نماینده روسیه در سازمان ملل ابراز امیدواری کرد همکاری این کشور در خصوص مسئله سوریه با آمریکا از سرگرفته شود.

چورکین: امیدواریم همکاری با آمریکا از سرگرفته شود/جبهه‌النصره غیرنظامیان سوریه را هدف قرار می‌دهد
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری آناتولی، ویتالی چورکین، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، امروز (سه‌شنبه) در اظهاراتی گفت کشورش امیدوار است همکاری با واشینگتن در خصوص سوریه از سرگرفته شود و این کشور انتظار ندارد جنگ سرد جدیدی رخ بدهد.

وی، که کشورش دو روز پیش ریاست دوره‌ای سازمان ملل را به عهده گرفته است، در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد : هدف اصلی روسیه در سوریه و عراق بیرون راندن تروریست‌ها از این کشورها است.

نماینده روسیه افزود: اگر مداخله روسیه در سوریه نبود هم اکنون پرچم‌های سیاه داعش در دمشق برافراشته شده بود.

چورکین همچنین اعلام کرد: هدف روسیه در ریاست دوره‌ای سازمان ملل، ممنوع کردن ترویج افراط‌گرایی و تروریسم در فضای مجازی و صدور قطعنامه در خصوص مشکلات مهاجرت غیرقانونی و گروه تروریستی جبهه النصره در سوریه است.

این مقام روس افزود: روسیه در طی ریاست سازمان ملل به دنبال توجه به بحران سوریه، مبارزه با ایدئولوژی افراط‌گرایی و خشونت، انجام برخی اصلاحات در دستور کار سازمان ملل و گفتگو بر سر هماهنگی بین‌المللی میان اعضا است.

وی گفت: باید تحقیقات لازم در خصوص هدف قرار دادن کاروان حامل کمک‌های انسان‌دوستانه در حلب صورت گیرد. ما درباره وضع غیرنظامیان در سوریه و عراق به شدت نگران هستیم. ریشه‌کن کرد تروریسم تنها راه ایجاد صلح و امنیت در این مناطق است.

نماینده روسیه در سازمان ملل افزود: گروه‌های تروریستی در سوریه که همگی آنها را می‌شناسند و به خصوص جبهه النصرهف کسانی هستند که غیر نظامیان را در این کشور هدف قرار می‌دهند و به دنبال حمله به حما و حومه دمشق هستند.

وی افزایش یافتن مقابله با تروریسم در عرصه عملی را خواستار شد و تاکید کرد: فعال‌سازی توافق‌های صورت گرفته میان روسیه و آمریکا همان چیزی است که می‌تواند به کشتار در سوریه پایان دهد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار