لابی صهیونیستی جی استریت اعلام کرد به منظور ورود نامزدهای مدافع توافق هسته‌ای به کنگره، 500 هزار دلار هزینه می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وبسایت تایمز آو اسراییل در مطلبی نوشت: لابی صهیونیستی "جی اِستریت" در آمریکا اعلام کرد 500 هزار دلار برای تبلیغات انتخاباتی کنگره به منظور حمایت از نامزدهای مدافع توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی که سال گذشته امضا شد، هزینه خواهد کرد. 

بر این اساس، لابی جی استریت می‌گوید: ما در جستجوی نامزدهایی هستیم که در مجلس نمایندگان و سنا از توافق هسته‌ای ایران دفاع کنند، در نظرسنجی‌های انتخاباتی پیشتاز باشند و در عمل نشان داده باشند که دیپلماسی نخستین راهکار برای داشتن سیاستی خوب است. 

در ادامه این مطلب آمده است: کمپین انتخاباتی این لابی صهیونیست شامل تبلیغات اینترنتی و تلویزیونی، ارسال پیام الکترونیک و نظرسنجی‌ است. هدف اصلی این لابی دفاع از توافق هسته‌ای تهران و شش قدرت جهانی است زیرا جی استریت معتقد است این توافق برای آمریکا و تل‌آویو خوب است. با این وجود، پیشتر بنیامین نتانیاهو – نخست وزیر رژیم صهیونیستی – مخالفت پر سر و صدایی با این توافق جنجالی داشت. 

این وبسایت صهیونیست می‌افزاید: جرمی بن امی – ریاست لابی جی استریت – روز چهارشنبه (فردا) به منظور آمادگی‌های لازم درباره جزئیات تبلیغات جدید کمپین (حمایتی) با توماس آر پیکرینگ – سفیر سابق آمریکا در روسیه، سرزمین‌های اشغالی و اردن – دیدار خواهد کرد. اوایل سال میلادی جاری، آسوشیتدپرس اعلام کرد یک گروه به نام "صندوق پلاگشرز" منابع مالی را برای سازمان‌های خبری و گروه‌‌های فشار مانند جی استریت برای دفاع از توافق هسته‌ای تامین کرد. لابی صهیونیستی جی استریت نیز از دریافت 576 هزار و 500 دلار برای این اقدام خبر داد.

جی استریت اعلام کرده است: ما افتخار خدمت در سازمانی را داریم که در پیشبرد توافق هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های جهانی فعالیت دارد. ما معتقدیم توافق هسته‌ای برای امنیت اسراییل بسیار مهم است.

سال گذشته و همزمان با رای حیاتی کنگره برای پذیرش یا رد توافق هسته‌ای، جی استریت نزدیک به 5.5 میلیون دلار برای لابی‌گری هزینه کرد.  
 
انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Turkmenistan
ناشناس
۲۲:۳۸ ۱۳ مهر ۱۳۹۵
ایران ازابتدا هم به دنبال سلاح هسته ای نبود ولی اسرایلی ها برای محکم کاری و خاطر جمعی،جریان برجام را بطور غیر مستقیم دنبال و هدایت کردند تا به نتیجه ای نسبتا مناسب برای خود رسیدند،اما معلوم نیست این نتیجه به نفع ایران باشد،بتابراین اسرایلی ها بایستی نگران از بین رفتن آن باشند.هر چند که ایرانیان ،عهد شکن نیستند،لاکن روی کار آمدن شخصیتی همچون ترامپ در آمریکا،می تواند،لطمات جبران ناپذیری نه تنها به آمریکا،بلکه به کل جهان،خصوصا،اسرائیل بزند.پاره کردن برجام همان چیزی است که عده ای در ایران،انتظار آن را از سوی ترامپ می کشند. ایران در حال حاضر حداقل،8 میلیون جوان و مرد آماده ی کارزار دارد ،یعنی به اندازه یجمعیت اسرائیل! و فقط کافی است،جرقه جنگ زده شود! خدا می داند سیل سربازان در حال حاضر بی کار ایران،در اسرائیلی که شعله ی جنگ را برافروزد،چه خواهند کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۱۳ مهر ۱۳۹۵
اینهایی که می گویند اسراییل مخالف برجام است کا به حرفهای دروغ انان نداشته باشند اعمالشان را ببینند که پشت پرده چگونه موافقان توافق را حمایت می کنند
آخرین اخبار