یونیسف: یک پنجم کودکان کشورهای در حال توسعه فقیر هستند

سازمان یونیسف اعلام کرد یک پنجم کودکان کشورهای در حال توسعه در فقر کامل به سر می‌برند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه بی‌بی‌سی؛ در گزارش مشترک بانک جهانی و صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) آمده است دست‌کم یک پنجم از کودکانی که در کشورهای در حال توسعه زندگی می‌کنند با فقر کامل دست به گریبان هستند. حدود 385 میلیون کودک در خانواده‌های زندگی می‌کنند که درآمد روزانه آنها 1.90 دلار و یا حتی کمتر از ان است.

از میان این جمعیت کودکان فقیر، نیمی از آنها در جنوب صحرای آفریقا و بیش از یک سوم در جنوب آسیا ساکن هستند. یونیسف و بانک جهانی از دولت‌ها خواستند اقدامات بیشتری برای کمک به بهبود وضع معیشتی کودکان فقیر انجام دهند.

"آنتونی لیک،" مقام ارشد یونیسف، در این باره گفت: فقط کودکانی که در فقر مطلق زندگی می‌کنند در معرض آسیب نیستند؛ بلکه آثار گسترش فقر بر زندگی دیگر کودکان نیز تاثیر منفی می‌گذارد. کودکان در برابر پدیده فقر بیش از سایر اقشار جامعه در معرض آسیب هستند، در این میان نوجوانان آسیب‌پذیرترند زیرا کودکان در مرحله رشد جسمانی و عقلانی قرار دارند و فقر می‌تواند رشد آنها را در هر دو زمینه یاد شده متوقف کند.

طبق طرح توسعه هزاره سازمان ملل متحد، فقر مطلق باید تا سال 2030 کاملا ریشه‌کن شود؛ اما شواهد نشان می‌دهد تا رسیدن به این هدف هنوز راه درازی در پیش است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار