با آغاز فصل سرما مهاجرت پرندگان به منطقه حفاظت شده هرمود لارستان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رئیس اداره محیط زیست لارستان  گفت: پرنده های مهاجر منطقه حفاظت شده هرمود این شهرستان از نوع پرندگان حفاظت شده در سطح دنیا و گونه های نادر هستند که بدلیل امنیت بالای حاکم در این منطقه برای زمستان گذرانی به لارستان مهاجرات می کنند.
خدانظر انصاری افزود: پرنده های بومی این منطقه شامل کبک، تیهو، باقرقره، عقاب مارخور، عقاب طلائی ،هوبره، انواع پلیکان ها مثل پلیکان پا خاکستری، انواع دُرنا است.
وی با بیان اینکه منطقه حفاظت شده هرمود ۲۰۷ هزار هکتار وسعت دارد، افزود: در این منطقه گونه های جانوری از قبیل قوچ و میش لارستان، کَل و بُز، آهوی جبیر، پلنگ، گرگ، کفتار، کاراکال، گربه وحشی، شغال و روباه وجود دارد.
وی با ابراز نگرانی از آسیب پذیری و در خطر بودن برخی از گونه های منطقه حفاظت شده لارستان مثل پلنگ، افزود: برای حفظ و افزایش تعداد این گونه های جانوری باید افراد محلی و ساکنین حاشیه مناطق حفاظت شده آموزش های لازم را ببینند.
رئیس اداره محیط زیست لارستان  افزود: از ابتدای سال تاکنون فقط یک مورد تخلف ارتکاب به شکار مشاهده شده که خوشبختانه با هوشیاری محیط بانان قبل از انجام شکار فرد متخلف دستگیر و تحویل دادگاه شد.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار